آفتاب

جهانگیری: سیستان و بلوچستان می تواند کانون توسعه کشور باشد

جهانگیری: سیستان و بلوچستان می تواند کانون توسعه کشور باشد

تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که استان سیستان و بلوچستان می تواند کانون توسعه کشور باشد، خاطر نشان کرد: ظرفیت ها و قابلیت های این استان می تواند هم به توسعه خود و هم به رشد و ترقی کل کشور کمک کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه چابهار در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به مردم سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان با داشتن 1100 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان و 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قرار گرفتن در موقعیت راهبردی و ترانزیتی نیز به اهمیت آن افزوده است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد : بندر چابهار در استان سیستان وبلوچستان ویژگی خاصی به این استان بخشیده چرا که تنها بندر اقیانوسی ایران و بهترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آبهای آزاد است.

قرار است جهانگیری در این سفر از منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و سواحل مکران در حاشیه دریای عمان بازدید و سپس در جلسه کارگروه توسعه سواحل دریای عمان شرکت کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در همایش سرمایه گذاری توسعه استان سیستان و بلوچستان شرکت و در خصوص ظرفیت ها و مزیت های سرمایه گذاری در این استان سخنرانی خواهد کرد.

وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، آموزش و پرورش ، راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و فرمانده نیروی دریایی ارتش در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.

سیام(1) 1429 ** 1418
کد N98405

وبگردی