آفتاب

استقبال 12 میلیون گردشگر از گنجینه‌ی «ارتش سربازان خاموش» در چین

استقبال 12 میلیون گردشگر از گنجینه‌ی «ارتش سربازان خاموش» در چین

نزدیک 12 میلیون گردشگر در سال گذشته‌ی میلادی از گنجینه‌ی «ارتش سربازان خاموش» در چین دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مسئولان صنعت گردشگری چین روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد، گنجینه‌ی «ارتش سربازان خاموش» در سال 2013 میزبانی از نزدیک به 12 میلیون گردشگر را تجربه کرده است.

به گزارش شین‌هوا، بیشتر گردشگران گنجینه‌ی «ارتش سربازان خاموش» در سال گذشته میلادی از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا، منطقه‌ی غرب آسیا و به ویژه کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج‌فارس بوده‌اند.

که طی سال‌های اخیر به همراه دیوار چین و شهر ممنوعه به یکی از سه جاذبه‌ی برتر گردشگری چین تبدیل شده است، از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا، منطقه‌ی غرب آسیا و به ویژه کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج‌فارس بوده‌اند.

گنجینه‌ی «ارتش سربازان خاموش» که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده در مقبره‌ی نخستین امپراطور چین قرار دارد، در ‌٢٩ مارس ‌١٩٧٤ توسط چند کشاورز چینی که مشغول حفر یک چاه بودند کشف شد. پس از کشف مقبره‌ی «توتنخامون» - مشهورترین فرعون تمدن مصر - این مهم‌ترین کشف باستان‌شناسی جهان محسوب می‌شود.

ارتش ‌٧ هزار نفری سربازان خاموش یا سربازان سفالین که باستان‌شناسان قدمت آن‌را حدود ‌٢٢٠٠ سال تخمین زده‌اند، شامل هزاران مجسمه‌ی ساخته‌شده از سفال در اندازه‌ی انسان‌های واقعی و اسب همراه صدها شیء تاریخی دیگر است که هزاران سال پیش برای محافظت از نخستین امپراطور چین در مقبره‌ی این امپراطور قرار داده شدند. آنها همچنین وظیفه داشتند که در دنیای مردگان، امپراطور را همراهی کنند و در هر زمان برای دفاع از امپراطور و نبرد با دشمنان آماده باشند.

ارتش سربازان خاموش در شرایطی طی سال‌های اخیر به همراه دیوار چین و شهر ممنوعه به یکی از سه جاذبه‌ی برتر گردشگری چین تبدیل شده است که این کشور در سال 2013 نزدیک به 440 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.

سازمان جهانی جهانگردی در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری این کشور در سال 2012 میلادی خبر داده و اعلام کرده است که این کشور با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

کارشناسان با توجه به عملکرد موفق دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر گوآنگژو، با جذب نزدیک به نیم‌میلیون نفر گردشگر و جذب بیش از یک‌میلیون گردشگر در زمان برگزاری المپیک پکن در سال 2008، پیش‌بینی می‌کنند که دولت این کشور به هدف خود در جذب 100 میلیون نفر گردشگر در سال 2020 میلادی و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست یابد.

انتهای پیام

کد N98390

وبگردی