آفتاب

کمیسیون های تعیین درصد و تعیین اشتغال جانبازان تشکیل می شود

کمیسیون های تعیین درصد و تعیین اشتغال جانبازان تشکیل می شود

تهران - ایرنا - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل کمیسیون تعیین درصد و کمیسیون حالت اشتغال جانبازان خبر داد.

«عبدالرضا عباسپور» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: جانبازان هر سه سال یک بار می توانند نسبت به تعیین درصد جانبازی اعتراض کنند و از این رو کمیسیون تعیین درصد برای آنها تشکیل می شود.

وی در پاسخ به این سووال که آیا افرادی که در جنگ حضور داشتند و هنوز تعیین درصد نشده اند نیز می توانند در این کمیسیون تعیین درصد شوند، گفت: این افراد باید ابتدا از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران احراز صلاحیت شوند و تاریخ حضور در جبهه و مجروحیت و بستری شدن خود را در بیمارستان به بنیاد اعلام کنند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: متخصصان مختلف وضعیت جانباز را بررسی و درصد را تعیین می کنند.

عباسپور ادامه داد: هفته گذشته کمیسیون تعیین درصد و اشتغال در چهار استان همدان، فارس، اصفهان و شهرستان های استان تهران برگزار شد که در هر کدام از این استان ها به ترتیب 216، 237، 335 و 246 نفر از متقاضیان کمیسیون پزشکی مورد معاینه تخصصی تعیین درصد و بررسی از کار افتادگی کلی جانبازان قرار گرفتند.

وی افزود: کمیسیون تعیین درصد در تهران هر هفته در یکی از مراکز این نهاد واقع در میدان هفت تیر برگزار می شود.

اجتمام(4) ** 9317 ** 1478 ** 1071
کد N98354

وبگردی