آفتاب

یک فعال دانشجویی: رعایت احترام متقابل، سبب پایداری روابط کشورها می‌شود

یک فعال دانشجویی: رعایت احترام متقابل، سبب پایداری روابط کشورها می‌شود

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: اگر خواستار ارتباط متقابل میان ایران و کشورهای جهان هستیم، باید بدانیم که راه ارتباط دائمی، رعایت احترام دو طرفه میان آنهاست.

مهدی نجفی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: دلیل اصلی حضور سران و مقامات کشورهای مختلف در ایران طی ماه‌های اخیر، تلاش دولت و آقای ظریف در رابطه با دیپلماسی عمومی و ارتباط گرفتن با جهان است. دکتر ظریف و تیم دیپلماسی‌ ایشان تصمیم دارند از طریق برقراری ارتباط مثبت با دنیا، مسائل و مشکلات کشور را حل کنند.

وی ادامه داد: آقای ظریف و تیمشان می‌خواهند از طریق ارتباط‌گیری اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حوزه‌های دیگر نیازهای کشور را برطرف کنند تا ایران راحت‌تر در مسیر توسعه قرار بگیرند.

این فعال دانشجویی با اشاره به افزایش تحرکات دیپلماتیک در رابطه با ایران طی ماه‌های اخیر، گفت: حضور رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مقامات کشورهای دیگر در ایران، موجب برقراری رابطه سیاسی و فرهنگی در ایران می‌شود. این ارتباط به معنای آن است که در برخی موارد ما می‌توانیم از توانایی و امکانات کشورهای دیگر استفاده کنیم و در مواردی نیز می‌توانیم صنعت و صادرات خود را به کشورهای کوچک‌تر منتقل کنیم، چراکه ارتباط اقتصادی به این نحو موجب پیشرفت کشور می‌شود.

نجفی‌خواه با بیان اینکه "رعایت احترام متقابل ضروری است"، افزود: پایداری کشور ما از طریق رعایت احترام متقابل صورت می‌گیرد و اگر نمایندگان خارجی و ایرانی می‌خواهند در کشورهای یکدیگر حضور پیدا کنند، نیاز است که احترام متقابل را حفظ کنند. همانطور که رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف نیز گفتند، با ایران به زبان تکریم باید سخن گفت.

انتهای پیام

کد N98302

وبگردی