آفتاب
سناتور آمریکایی:

هیچ بحثی در مورد تحریم جدید علیه ایران در سنا مطرح نخواهد شد

هیچ بحثی در مورد تحریم جدید علیه ایران در سنا مطرح نخواهد شد

مونیخ - ایرنا - ˈکریستوفر مورفیˈ سناتور آمریکایی در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که هیچ بحثی درمورد تصویب تحریم های جدید علیه ایران مطرح نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، این نماینده مجلس سنا و عضو شورای روابط خارجی آمریکا که به عنوان یکی از شرکت کنندگان در میزگرد تخصصی ایران در سومین و آخرین روز از نشست امنیتی مونیخ درمورد توافق ژنو و مذاکرات هسته ای آینده بین گروه 1+5 و ایران برای دستیابی به توافق نهایی سخن می گفت، تاکید کرد: به اعتقاد من دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات آتی امکان پذیر است .

مورفی خاطرنشان کرد: خبر خوبی که می توانم بدهم این است که دستیابی به یک توافق با ایران امکان پذیر است و راه های متفاوتی برای رسیدن به این هدف مهم وجود دارد.

این سناتور آمریکایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ما باید درمورد آن چیزی که می خواهیم بدست آوریم واقع بین باشیم، اظهار داشت: پیش بینی من این است که هیچ نوع بحث و یا اقدام مشخصی برای پیشبرد طرح تحریم های جدید در سنای آمریکا ارائه نخواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی این است که به مذاکرات آینده برای دستیابی به توافق نهایی فرصت کافی بدهیم.

مورفی اظهارداشت: ما در راه مشخصی به سمت دستیابی به توافق قرار گرفته ایم و من می توانم با اطمینان کامل بگویم که اگر همین الان در سنا در رابطه با تحریم های جدید رای گیری شود نتیجه آن چیزی جز مخالفت نخواهد بود.

این سناتور آمریکایی افزود: همکاران من در سنا از مذاکرات هسته ای حمایت می کنند و احتمال خوبی وجود دارد که این مذاکرات به نتیجه برسد.

میزگرد تخصصی ایران با محوریت برنامه هسته ای ایران، توافق ژنو و مذاکرات آتی برای دستیابی به توافق نهایی، ظهر یکشنبه به وقت محلی با حضور وزیران امور خارجه ایران و سوئد، یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و کریستوفر مورفی سناتور آمریکایی در آخرین روز از پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ برگزار شد.

اروپام** 2051** 1701** 3404
کد N98255

وبگردی