آفتاب

رییس جنبش امل لبنان خواستارهمکاری لیبی در پیگیری قضیه امام موسی صدر شد

رییس جنبش امل لبنان خواستارهمکاری لیبی در پیگیری قضیه امام موسی صدر شد

بیروت- ایرنا - « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان و رییس جنبش شیعی امل لبنان در پیامی به همتای لیبیایی خود خواستار همکاری این کشور برای پیگیری قضیه ربوده شدن امام موسی صدر و همراهان او شد.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری ملی لبنان با اعلام این خبر افزود: رییس مجلس نمایندگان لبنان در پیام کتبی به « نوری بوسهمین» همتای لیبیایی خود، همکاری جدی و فعال لیبی را در این قضیه مورد تاکید قرار داده است

این پیام را یک هیات پارلمانی لبنانی به ریاست « ایوب حمید» عضو فراکسیون توسعه و آزادی مجلس نمایندگان لبنان در سفر به لیبی تسلیم همتای لیبیایی نبیه بری کرد.

هیات لبنانی علاوه بر بوسهمین با برخی از وزیران و مقامات ارشد لیبی دیدار کرد و با آنان در باره سازوکارهای همکاری بیروت و طرابلس برای تسریع در حل قضیه ربوده شدن امام موسی صدر و همراهان او به توافق رسید.

هیات پارلمانی لبنان از مقامات لیبی خواست تا از باقیمانده های نظام پیشین این کشور که در بازداشت بسر می برند، بازجویی ها را در این رابطه افزایش دهند.

براساس گزارش خبرگزاری ملی لبنان ، طرف لیبیایی خاطرنشان کرد که جنایت معمر قذافی و همدستانش در ربودن امام موسی صدر و همراه او لکه ننگنی برای لیبی است.

امام موسی صدر که موسس جنبش امل در لبنان است درماه اوت سال 1978 و در جریان یک سفر رسمی در طرابلس پایتخت لیبی ‏ربوده شد.‏

امام موسی صدر به همراه «محمد یعقوب» و «عباس بدرالدین» 2 نفر از همراهانش قرار بود در این سفر با مقام های ‏لیبی دیدار کنند.‏

خاورم ** 1324
کد N98193

وبگردی