آفتاب

انتقاد نتانیاهو از سخنان جان کری

انتقاد نتانیاهو از سخنان جان کری

تهران - ایرنا - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تحریم این رژیم در صورت عدم دستیابی به یک صلح فوری با فلسطینی ها، انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی روز یکشنبه در جلسه هفتگی رژیم صهیونیستی گفت: تلاش برای اعمال تحریم ها علیه اسرائیل اخلاقی و توجیه پذیر نیست، ضمن اینکه این تحریم ها به اهداف خود نخواهد رسید.

نتانیاهو افزود: این تلاش ها اولا به تقویت مواضع سرسخت فلسطینی ها می انجامد و صلح را دور از دسترس می سازد.

وی در عین حال گفت: فشارها هرچقدر هم باشد ما بر سر منافع حیاتی خود و در صدر آنها امنیت شهروندان اسرائیلی، چانه زنی نخواهیم کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز شبنه در جریان کنفرانس امنیتی مونیج به پیامدهای ناشی از تحریم های بین المللی احتمالی علیه رژیم صهیونیستی در صورت عدم دستیابی به توافق با فلسطینی ها اشاره کرده بود.

وی با تاکید بر غیرقابل قبول بودن شکست مذاکرات سازش برای واشنگتن تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات، تحریم های بین المللی علیه تل آویو اعمال خواهد شد.

این اظهارات، خشم دست راستی های رژیم صهیونیستی را برانگیخت و ˈیوفال اشتاینیتزˈ وزیر امور راهبرادی این رژیم و از نزدیکان نتانیاهو گفت: اظهارات جان کری توهین آمیز، غیرعادلانه است و غیرقابل تحمل است.

**مترجمام**1480** 1597
کد N98170

وبگردی