آفتاب

تاکید امیرعبداللهیان بر گسترش روابط با سیرالئون

تاکید امیرعبداللهیان بر گسترش روابط با سیرالئون

تهران-ایرنا- «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه در دیدار با هیات سیرالئونی به ریاست «فرانکلین بای کارگبو» وزیر دادگستری و فرستاده ویژه رییس جمهوری این کشور، بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان با ˈبای کارگبوˈ در راس هیاتی متشکل از «عثمان کامارا» وزیر تجارت و صنعت، «هاشم هاشم» رئیس هیات تجاری سیرالئون در خاورمیانه و ˈکارگبوˈ مشاور ویژه رییس جمهوری سیرالئون دیدار کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه و پیشرفت روابط با قاره آفریقا ابراز امیدواری کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه همچنین به حضور هیات سیرالئونی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به عنوان زمینه ساز همکاری های دولت جدید با کشور دوست و برادر سیرالئون اشاره و بر ادامه همکاری های دو جانبه و در مجامع بین المللی تاکید کرد.

در همین حال امیرعبداللهیان گفت: سطح روابط اقتصادی دو کشور به رغم ظرفیت های موجود رضایت بخش نیست.

وی در این راستا پیشنهاد تشکیل کمیته کاری دوجانبه اقتصادی دو کشور را ارائه داد که با استقبال طرف سیرالئونی رو به رو شد.

فرانکلین بای کارگبو وزیر دادگستری سیرالئون نیز در این دیدار با اشاره به شعار انتخاباتی رئیس جمهوری سیرالئون مبنی بر برنامه خوشبختی مردم کشورش و با توجه به نیاز سیرالئون به همکاری در بخش های خدمات فنی و مهندسی، مهندسی نفت، انرژی، کشاورزی، صنعت و معدن از یک سو و پیشرفت ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ها از سوی دیگر، خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران با سیرالئون در این موارد شد.

سیام**9157**1449
کد N100692

وبگردی