آفتاب
پوتین:

اگر از تروریست ها بترسیم به آنها فرصت فعالیت داده ایم

اگر از تروریست ها بترسیم به آنها فرصت فعالیت داده ایم

رئیس جمهوری روسیه گفت محل برگزاری المپیک زمستانی 2014 را که از هفتم فوریه (18 بهمن) در سوچی آغاز می شود، خودش انتخاب کرده و آن را مکان مناسبی برای این بازی ها می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهوریت، بیست و دومین المپیک زمستانی به زودی در شهر سوچی روسیه آغاز به کار می کند. "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در این رابطه گفت پس از آن که در مورد مناطق مختلف کشور بررسی کرده، این منطقه را مناسب دانسته است.

وی تاکید کرد روسیه برای برگزاری این بازی ها که از جمعه هجدهم بهمن ماه آغاز شده و تا بیست و سوم فوریه (چهارم اسفند) ادامه می یابد کاملا آمادگی دارد. پوتین در فیلمی که قرار است در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پخش شود از انتخاب سوچی به عنوان محل برگزاری این بازی ها ابراز خرسندی و تاکید کرده که این انتخاب کار خودش بوده است.

وی با تمجید از شهروندان روسیه اظهار داشت روسها توانستند بزرگترین دولت را در جهان ایجاد کنند. رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به هشدارهایی که در مورد امکان وقوع حملات تروریستی در حین برگزاری المپیک زمستانی داده می شود یادآور شد: اگر یک لحظه از این تهدیدها بترسیم، به تروریست ها برای عملی کردن اهدافشان فرصت داده ایم. وی اطمینان داد دولت روسیه برای برقراری امنیت این بازی ها نهایت تلاش خود را به کار می گیرد.

گفتنی است در پی حملات تروریستی اخیر در شهر ولگوگراد روسیه برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا ضمن هشدار در مورد احتمال تکرار این حملات در سوچی، از آمادگی خود برای همکاری با دولت روسیه در تامین امنیت این بازی ها خبر دادند، امری که با مخالفت مسکو همراه بود.

کد N100576

وبگردی