آفتاب

مجلس بودجه دولت برای خرید تضمینی گندم را بیش از 50 درصد افزایش داد

مجلس بودجه دولت برای خرید تضمینی گندم را بیش از 50 درصد افزایش داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از بخش درآمدی لایحه بودجه را به تصویب رسانده اند که بر اساس آن بانک مرکزی مکلف شد تسهیلات لازم را برای خرید گندم تا سقف 11 هزار میلیارد تومان در اختیار تعاونی های روستایی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی بررسی بخشهای درآمدی لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار داشت.

نمایندگان مجلس با تصویب بندی بانک مرکزی را مکلف کردند از طریق  بانکهای با معرفی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات لازم رابرای خرید گندم و تولید داخلی تا سقف 11 هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانکها قبل از شروع فصل برداشت در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی، کارخانه های آرد و سیلوداران بخش خصوصی قرار دهد.

در لایحه پیشنهادی دولت، دولت خواستار اختصاص 7 هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانکها برای خرید گندم شده بود که در کمیسیون تلفیق این رقم به 11 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش مهر پیش از این اعلام شده بود که نرخ خرید تضمینی گندم در سال 93 هر کیلو 1100 تومان خواهد بود این در حالی است که در سال گذشته نرخ خرید تضمینی گندم حدود 400 تومان بوده است.

 

 

کد N100512

وبگردی