آفتاب

جهانگیری: دولت نگاهی ویژه به توسعه زیربنایی سواحل کشور دارد

جهانگیری: دولت نگاهی ویژه به توسعه زیربنایی سواحل کشور دارد

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت توسعه زیربنایی سواحل در کشور گفت: دولت نگاهی ویژه به این موضوع دارد و با جدیت به آن خواهد پرداخت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «اسحاق جهانگیری» در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از بازدید هوایی از سواحل دریای عمان، با حضور در بندر جاسک در استان هرمزگان، در جلسه کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران شرکت کرد.

معاون اول رییس جمهوری در این جلسه از سواحل دریای عمان به عنوان یک موهبت الهی و زمینه ای برای جهش و توسعه یاد کرد و افزود: طرح ها و پروژه هایی در زمینه توسعه سواحل به تصویب رسیده که اجرای آنها نیازمند پیگیری و تخصیص اعتبار است که دولت این موضوع را بطور ویژه در دستور کار خود قرار خواهد داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت در بخش منابع با محدودیت هایی رو به رو است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به توسعه سواحل و بهره برداری از این ظرفیت ها، دولت تلاش می کند از طریق راهکارهایی این محدودیت ها را از میان برداشته و اعتبارات مورد نیاز توسعه سواحل را تامین کند.

در این جلسه وزرای نیرو، آموزش وپرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، استانداران سیستان وبلوچستان و هرمزگان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، جمعی از امیران نیروی دریایی ارتش و شماری از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

در جلسه کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران، گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان هرمزگان در خصوص توسعه سواحل ارایه و برای سرعت بخشیدن به تخصیص اعتبارات مصوب بحث و تصمیم گیری شد و وزرای حاضر در جلسه نیز به ارایه توضیحاتی در خصوص این مصوبات پرداختند.

معاون اول رییس جمهوری به منظور واگذاری بیش از 50 هزار واحد مسکن روستایی و افتتاح همزمان بیش از سه هزار طرح عمرانی و تولیدی، صبح امروز (دوشنبه) وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و فرمانده نیروی دریایی ارتش در این سفر همراه معاون اول رییس جمهوری هستند.

سیام(1)**9189**1449
کد N100511

وبگردی