آفتاب
با برگزاری تظاهرات ضد دولتی در ترکیه /

معترضان علیه دولت و پلیس ترکیه شعار دادند

معترضان علیه دولت و پلیس ترکیه شعار دادند

آنکارا- همزمان با تشکیل جلسه محاکمه چهار پلیس ترکیه به جرم قتل یک تظاهرکننده 19 ساله روز دوشنبه صدها نفر از مردم شهر قیصریه با برگزاری تظاهراتی علیه دولت و پلیس ترکیه شعار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈخبر 7ˈ ، محاکمه چهار پلیس ترکیه متهم به قتل یک دانشجوی 19 ساله درجریان اعتراضات مردمی تابستان گذشته در ترکیه ، مقارن ظهر امروز در دادگاه قیصریه در بخش مرکزی ترکیه ادامه یافت.

در حالیکه حدود دو هزار پلیس ضد شورش در اطراف دادگاه به حالت آماده باش در آمده بودند ، معترضان دست به تظاهرات زده و علیه دولتˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر و پلیس ترکیه شعار دادند.

پلیس برای جلوگیری از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به ساختمان دادگاه تدابیر امنیتی اتخاذ کرد و در این میان درگیریهایی میان تظاهرکنندگان و ماموران پلیس رخ داد.

ˈعلی اسماعیل کورکمازˈ دانشجوی 19 ساله در روز 2 ژوئن 2013 در شهر ˈ اسکی شهیرˈ مورد ضرب و جرح نیروهای پلیس قرار گرفت و کشته شد.

در جریان تظاهراتهای گسترده در ژوئن گذشته در ترکیه که در اعتراض به سیاست های دولت رجب طیب اردوغان صورت گرفت ، 6 تن کشته حدود هزار تن زخمی و صدها تن بازداشت شدند.

خاورم ** 2010**230**1856
کد N100509

وبگردی