آفتاب
اخبار بحرین/

شاعره معروف بحرینی به سبب سرودن قصیده ضد رژیم احضار شد/مخالفت آل خلیفه با آزادی نبیل رجب

شاعره معروف بحرینی به سبب سرودن قصیده ضد رژیم احضار شد/مخالفت آل خلیفه با آزادی نبیل رجب

ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه جوانان بحرین، احضار آیات القرمزی به سبب سرودن قصیده ضد آل خلیفه، مخالفت دادگاه تجدید نظر با آزادی نبیل رجب و درخواست آیت الله عیسی قاسم از علمای بحرینی برای فعالیت قوی تر از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنامه، جلیله السلمان معاون رئیس جمعیت معلمان بحرین اعلام کرد: آیات القرمزی شاعره بحرینی به دنبال سرودن یک قصیده در تجمعی که در ستره برگزار شد، از سوی مسئولان امنیتی فرا خوانده شده است.

این شاعره بحرینی در قصیده خود به شدت از آل خلیفه و حکومت قبیله ای و جاهلانه آنها حمله کرد. وی از اعمال محدودیتها علیه مردم به ویژه زنان و زندانی کردن آنها در قصیده خود انتقاد کرده بود.

از سوی دیگر منابع حقوقی بحرینی دادگاه تجدید نظر با درخواست آزادی فوری نبیل رجب از فعالان برجسته حقوق بشری بحرین مخالفت کرده است و جلسه قرائت حکم را به هفده مارس آینده موکول کرده است.

جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر ضرورت آزادی فوری نبیل رجب اعلام کرد: ادامه بازداشت نبیل رجب گواه ادامه سیاست های سرکوبگرانه رژیم و نادیده گرفتن خواست بین المللی است

خبر دیگر اینکه منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: وزارت کشور خبر دیدار شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین از واشنگتن را کاملا سانسور کرده است به ویژه که اخیرا فشارها غربی ها ضد مقامات بحرین افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر منابع بحرینی از یورش نظامیان رژیم به منطقه عالی و بازداشت سه جوان بحرینی خبر دادند.

این منابع به صدور احکامی بین 15،5 و 3 ساله برای چهارده جوان بحرینی از سوی یک دادگاه بحرینی اشاره کردند.

این درحالی است که آیت الله شیخ عیسی قاسم یکی از روحانیون برجسته بحرینی خطاب به علمای این کشور پس از صدور انحلال شورای اسلامی بحرین گفت: هزار حکم و تصمیم و اقدام سرکوبگرانه نباید خللی در فعالیت شما ایجاد کند.

از سوی دیگر شبکه عربی حقوق بشر از ادامه اقدامات مسئولان مصری در ممانعت از فعالان بحرین به خاک این کشور انتقاد کرد.

در بیانیه این شبکه با اشاره به ممانعت مسئولان مصری از ورود فاضل عباس دبیر کل تجمع ملی یکپارچه بحرین به قاهره و بازداشت وی برای هفت سال متوالی در فرودگاه قاهره و بازگرداندن وی به بحرین آمده است: همه تلاش ها برای لغو ممانعت از ورود عباس به مصر با شکست روبرو شد.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات مسئولان مصری در ممانعت از فعالان حقوقی عربی به ویژه فعالان بحرینی خجالت آور است به ویژه که مصر از سیطره حکومتهای دیکتاتوری به تازگی رها شده است.

شبکه عربی حقوق بشری خواستار توضیح کامل مسئولان مصری درباره ممانعت از ورود فاضل عباس به خاک این کشور شد.

از سوی دیگر یک جمعیت حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه ای از ادامه بازداشت های گسترده و دادگاه ناعادلانه ضد فعالان بحرینی انتقاد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط فعالان حقوق بشری شد.

در این بیانیه تظاهرات مسالمت آمیز به عنوان یک حق مسلم مورد توجه قرار گرفته و از آن به عنوان حقی بین المللی یاد شده است.

 

کد N100448

وبگردی