آفتاب
لاریجانی در دیدار با نماینده پارلمان عراق:

تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و عراق تأثیرات مثبتی برای منطقه دارد

تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و عراق تأثیرات مثبتی برای منطقه دارد

بیان جبر: حضور گروه‌های تروریستی در عراق خطری برای تمام کشورهای منطقه است/ لاریجانی: هم اکنون میان مجالس دو کشور در سطوح مختلف مراودات نزدیکی برقرار است که باید با همفکری مشترک فصل نوینی در این مناسبات گشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت ارتباطات دوستانه و نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و عراق تأثیرات بسیار مثبتی برای تحکیم امنیت و پیشرفت دو ملت و منطقه در بر خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با بیان جبر رئیس‌ فراکسیون شهروندی در پارلمان عراق و عضو شورای مرکزی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق که ظهر امروز صورت گرفت، با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور اظهار داشت: تقویت ارتباطات دوستانه و نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و عراق تأثیرات بسیار مثبتی برای تحکیم امنیت و پیشرفت دو ملت و منطقه در بر خواهد داشت.

وی منافع متقابل دو کشور را در افزایش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین در عرصه‌های گوناگون دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا نقش همکاری‌های پارلمانی را مهم خواند و یادآور شد: هم اکنون میان مجالس دو کشور در سطوح مختلف مراودات نزدیکی برقرار است که باید با همفکری مشترک فصل نوینی در این مناسبات گشود.

لاریجانی در همین چارچوب بر تقویت مراودات هر چه بیشتر میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور تأکید کرد.

وی در ادامه بر علاقمندی فراوان شرکت‌های ایرانی بر کار در عراق تأکید و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور می‌تواند در حل مشکلات مردم عراق موثر باشد.

بیان جبر نماینده پارلمان عراق در ادامه این دیدار با قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق گفت: ارتقای روابط دوستانه با ایران در عرصه‌های گوناگون مورد تأکید تمام گروه‌های سیاسی عراق است.

رئیس فراکسیون شهروندی در پارلمان عراق در پایان حضور گروه‌های تروریستی در عراق را خطری برای تمام کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: دولت عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی بسیار جدی است.

کد N100447

وبگردی