آفتاب
آیت‌الله جوادی‌آملی:

باور کرده بودیم که باید ستم‌پذیر باشیم

باور کرده بودیم که باید ستم‌پذیر باشیم

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: در طیّ این 14 قرن، ما مظلوم بودیم و برای ما مظلومیّت رقم زده شده بود و باور می‌کردیم که باید ستم‌پذیر باشیم، ولی امام خمینی(ره) در طیّ این قرون کاری انجام دادند که ‌بی‌سابقه بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از اعضای ستاد دائمی بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری از شهرستان فریمان که در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، در سخنانی با بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، این انقلاب را مرهون مجاهدت‌های خالصانه امام راحل و شهدا دانست و اظهار کرد: کاری که امام امّت (ره) انجام دادند، در طیّ این قرون ‌بی‌سابقه بود.

وی ادامه داد: وقتی قرآن کریم کارهای اعجازانگیز را بازگو می‌کند، روی سبقت و حقّ تقدّم آن انگشت می‌گذارد، قرآن کریم در جریان پیروزی مسلمانان بر یهودیان می‌فرماید: نه شما از نظر اندیشه فکر می‌کردید که آنها رفتنی هستند و نه کاخ‌های محکم آنها اجازه می‌داد که آنها فکر کنند که متواری می‌شوند، ولی قدرت غیبی حق، برای نخستین بار همهٴمقتداران باطل گرای شبه جزیرة العرب را از سرزمین اسلامی به دور انداخت و آنها را متواری‌ کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به استبداد تاریخی کشور تا پیش از انقلاب خاطرنشان کرد: در طیّ این چهارده قرن، ما مظلوم بودیم و برای ما مظلومیّت رقم زده شده بود و باور می‌کردیم که باید ستم پذیر باشیم، ولی این سلیل رسول خدا، حضرت امام خمینی (علیهما آلاف التّحیّة) برای اوّلین بار کاری که نه دوستان فکر می‌کردند و نه دشمنان می‌اندیشیدند، انجام داد.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی درباره جایگاه رفیع علامه شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: شهید آیت الله مطهری همچون امام راحل، راه غیب الهی را خوب تشخیص داد و در این مسیر گام نهاد تا به وصال الهی رسید.

انتهای پیام

کد N100241

وبگردی