آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

هلاکت معاون ارشد سرکرده اصلی داعش/نبرد سنگین در الرمادی

هلاکت معاون ارشد سرکرده اصلی داعش/نبرد سنگین در الرمادی

هلاکت ابوحفصه معاون ارشد سرکرده اصلی داعش از سوی تک تیراندازان عراقی در الرمادی، عملیات سنگین در این شهر میان ارتش و گروههای تروریستی و کشته و زخمی شدن دهها نفر در انفجار چند خودروی بمبگذاری شده در مناطق مختلف بغداد از مهمترین اخبار امنیتی آن به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروی امنیتی 17 نفر از افسران رژیم سابق و اعضای حزب منحله بعث را در ابوغریب در غرب بغداد بازداشت کردند.

منابع نظامی عراقی در استان نینوی از کشته شدن سه فرد مسلحی که به یک مرکز ایست بازرسی ارتش در شرق موصل حمله کرده بودند خبر دادند.

نیروهای امنیتی عراق در الغزالیه در غرب بغداد یکی از سرکرده های داعش را به همراه 9 نفر دیگر از اعضای داعش بازداشت کردند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: در اثر انفجار خودرو بمبگذاری در خیابان البلدیه در المحمودیه در جنوب بغداد یک نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عراقی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 9 در انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه الحریه در شمال غرب بغداد خبر دادند.

در انفجار دیگری در البلدیات در شرق بغداد دو نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. در انفجار المحمودیه در جنوب بغداد پنج نفر کشته و یازده نفر دیگر زخمی شد.

یک منبع امنیتی عالی رتبه در الانبار اعلام کرد: هم اکنون نبردی سنگینی در الرمادی میان نیروهای امنیتی و گروههای مسلح در جریان است. درگیری ها امروز به پیروزی نیروهای امنیتی به پایان خواهد رسید و پناهگاهی برای اعضای القاعده و داعش در الرمادی وجود نخواهد داشت.

این منبع بیان کرد: تروریستها در منازل مسکونی پناه گرفته اند.

همچنین منابع امنیتی از کشته شدن ابو حفصه معاون ارشد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در الرمادی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: ابوحفصه به دست تک تیراندازان نیروی امنیتی در الملعب در الرمادی به هلاکت رسیده است.

صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامراء گفت: نیروهای امنیتی طی عملیات هایی در جلام و جزیره الملح در سامراء چهار تروریست را بازداشت کردند. همچنین در این عملیات مراکز وابسته به تروریستها منهدم و ادوات آنها نابود شد.

منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از هلاکت 57 تروریست داعش و انهدام ادوات متعلق به آنها در مناطق الملعب و الحمیره در الرمادی خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان بابل اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی در بابل با یورش به مرکز وابسته به تروریستها در منطقه اسکندریه در شمال بابل سه سرکرده داعشی شامل ابو هاجر، ابو ایلاف و ابو هارون که از نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده کل داعش محسوب می شدند را به هلاکت رساندند.

در استان ذیقار نیروهای امنیتی عراقی 32 مظنون تروریستی را بازداشت کردند.

در منطقه الکیلو در 160 کیلومتری غرب الانبار بالگردهای ارتش عراق یک انبار مهمات تروریستها را منهدم کردند.

همچنین منابع امنیتی عراقی از اولین پرواز بالگرد جنگی موسوم به شکارچی شب در نزدیکی بعقوبه خبر دادند. به تازگی روسیه سیزده بالگرد از این نوع برای مقابله با گروههای مسلح در الانبار به عراق تحویل داده است.

کد N100211

وبگردی