آفتاب

دیدار نماینده پارلمان عراق با رییس مجلس

دیدار نماینده پارلمان عراق با رییس مجلس

بیان جبر رییس فراکسیون شهروندی در پارلمان عراق و عضو شورای مرکزی مجلس اعلاء اسلامی عراق ظهر امروز با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، لاریجانی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور گفت: تقویت ارتباطات دوستانه و نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و عراق تاثیرات بسیار مثبتی برای تحکیم امنیت و پیشرفت دو ملت و منطقه در بر خواهد داشت. لاریجانی منافع متقابل دو کشور را در افزایش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین در عرصه‌های گوناگون دانست.

رییس مجلس شورای اسلامی در همین راستا همکاری‌های پارلمانی را مهم خواند و یادآور شد: هم اینک مجالس دو کشور در سطوح مختلف مراودات نزدیکی برقرار است که باید با همفکری مشترک فصل نوینی در این مناسبات گشود.

وی در همین چارچوب بر تقویت مراودات هر چه بیشتر میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور تاکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر علاقه‌مندی فراوان شرکت‌های ایرانی برکار در عراق تاکید و خاطر نشان کرد: توسعه همکاری میان بخشهای خصوصی دو کشور می تواند در حل مشکلات مردم عراق موثر باشد.

در ادامه این دیدار بیان جبر نماینده پارلمان عراق با قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق گفت: ارتقا روابط دوستانه با ایران در عرصه‌های گوناگون مورد تاکید تمام گروه‌های سیاسی عراق می‌باشد.

رییس فراکسیون شهروندی در پارلمان عراق در پایان حضور گروه‌های تروریستی در عراق از خطری برای تمامی کشورهای منطقه دانست و افزود: دولت عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی بسیار جدی است.

انتهای پیام

کد N100196

وبگردی