آفتاب

موارد استفاده ار سلول انفرادی در قانون پیش‌بینی شده است

موارد استفاده ار سلول انفرادی در قانون پیش‌بینی شده است

... سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که سوال یکی از خبرنگاران بود گفت: پرونده به بازپرس ارجاع شده و در حال رسیدگی است، البته اینگونه مسائل در مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت انجام می‌شود و از قضات باتجربه در رسیدگی به این پرونده‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای درباره سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای سابق قضایی در همایشی عنوان کرده که وجود سلول انفرادی حرام و غیرشرعی است،‌ در این زمینه گفت: بنده این موضوع را نمی‌دانم گاهی نقل قول‌هایی می‌شود که طرف مقابل آن را تایید نمی‌کند، البته برای پاسخ به سوال شما باز یادآور می‌شوم که در قانون پیش‌بینی شده که چه مواردی باید به انفرادی برود و به اذن چه کسی این کار انجام می‌شود و قاعدتا به اذن قاضی صورت می‌گیرد و موارد آن هم در قانون پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در توزیع سبد کالا دو نفر از مردم جان خود را از دست داده اند و فرمانده انتظامی کرمانشاه فوت یکی از مردم را تایید کرده و سایت‌های مخالف نظام نیز از این موضوع سوء استفاده کرده و عکسهای مردم را پخش می‌کنند‌،‌ آیا مدعی العموم به این موضوع ورود پیدا کرده است؟ گفت: سایت‌های ضد انقلاب از هر مطلبی علیه نظام استفاده می‌کنند و همه می‌دانند که این کار خلاف است، اما در مورد موضوعی که در سایت‌ها و رسانه‌ها آمده است و فوت افرادی که شما مطرح کرده‌اید باید ‌دولت تدبیری بیاندیشند؛ زیرا چنین صف‌های طولانی شایسته مردم نیست و نوعی تدبیر در امور نیاز است که ان‌شالله دولت برای آن چاره بیندیشد.

وی درباره افزایش معاملات اتومبیل و املاک که سوال یکی از خبرنگاران بود گفت: سوالی که شما مطرح کرده‌اید کلی است ممکن است هر صنفی ایراداتی داشته باشد که باید به طور روشن عیب‌ها مطرح شود و اگر وظیفه مدعی‌العموم باشد به آن ورود پیدا خواهد کرد و در صورتی هم که شاکی خصوصی داشته باشد موضوع رسیدگی خواهد شد. به طور کلی شاهد هستیم مواردی که جنبه عمومی دارد مدعی‌العموم (دادستان تهران یا شهر استان) به آن وارد می شود.

وی درباره پرسش دیگر خبرنگاری درباره برخورد قوه قضاییه با برخی شرکت‌های هرمی که مجوز کار دارند و با تغییر فعالیت‌های خود مشغول کلاهبرداری هستند، اظهار کرد: مطالبی که موجب می شود در جامعه مشکلاتی ایجاد شود را شما اطلاع رسانی کنید؛ زیرا یکی از وظایف رسانه‌ها این است آگاهی مردم را بالا ببرند و موضوعات را توضیح دهند. نیروی انتظامی‌، سیستم اطلاعاتی و قضایی نسبت به چنین موضوعاتی حساس است اگر مواردی را شما دیدید به ما خبر دهید. کلاهبرداری هم جنبه عمومی و هم می‌تواند شاکی خصوصی داشته باشد در مواردی که جنبه عمومی داشته باشد دادستان وارد می‌شود. در مورد شرکتهای هرمی حتما باید دستگاه های مختلف حساس باشند، البته دستگاه قضایی به هر طریقی که مطلع شود بدون شاکی خصوصی ورود پیدا کرده و موضوع را تعقیب می‌کند.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که رییس قوه قضاییه از وزارت اطلاعات و سپاه خواسته که در برابر جریان تکفیری هوشیار باشند، در این زمینه توضیح دهید.

محسنی‌اژه‌ای توضیح داد: جریان‌های تکفیری در کشورهای همسایه جنایت می‌کنند و ممکن است اگر هوشیار نباشد برخی از این افراد مشکلاتی را ایجاد کنند. مردم و نیروی انتظامی مواظب هستند ولی در عین حال باید مراقب بود که از اقدامات تکفیری‌ها که اقدامات جنایت‌کارانه در داخل ایران انجام می‌دهند، جلوگیری کنیم. البته برخی از آنها دستگیر می‌شوند و حتی برخی از آنها نیز احتمال دارد در مقام سوء‌ظن باشند، ولی اگر مواردی وجود داشت که اقداماتی انجام داده‌اند باید به هر میزان با آنها برخورد شود.

ادامه دارد ...

کد N100088

وبگردی