آفتاب

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:حضور نیافتن ایران در ژنو 2 اقتدار ایران را نشان داد

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:حضور نیافتن ایران در ژنو 2 اقتدار ایران را نشان داد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ایران را از پایه های اصلی تصمیم گیری در جهان دانست و گفت: عدم حضور ایران در ژنو 2 یکی از عنایات پروردگار متعال به ملت ایران بود که دنیا به عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران پی ببرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- حجت الاسلام علی شیرازی، در طرح «نهضت تبیین اهداف، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی» در مسجد فاطمه زهرا(س) میرآباد غربی شهرکرد، طلیعه بزرگ فجر انقلاب اسلامی ایران را یک عید واقعی و اصلی برای ملت ایران دانست.

وی بیان دستاوردها، پیشرفت ها و عظمت انقلاب اسلامی پس از گذشت 35 سال از انقلاب را هدف اصلی از برپایی این گونه جشن ها دانست و بر آگاه سازی نسل سوم و چهارم انقلاب و بیان دستاوردها به کل ملت های آزاده و استقلال طلب تاکید کرد.

شیرازی با تشریح عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 ایمان به قدرت و عظمت الهی را مهم ترین علت پیروزی ملت و امام در برابر دشمنان و شاه عنوان کرد و گفت: ایمان همچون نردبانی متعالی در راستای رسیدن به پیشرفت و سعادت دنیوی و اخروی است که ملت ایران این نردبان ترقی را به خوبی پیموده و طی کرده است.

وی به نقش آفرینی ایرانیان در تاریخ پر افتخار اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام صادق(ع) ایمان 10 پله دارد مقداد بر پله هشتم آن قرار گرفته ابوذر بر پله نهم و سلمان فارسی در بالاترین نقطه ایمان یعنی در پله دهم جای گرفته است بر همین اساس به نقش کلیدی ایرانیان در ترویج و گسترش اسلام پی خواهیم برد.

شیرازی با بیان این‌که پیامبر(ص) سلمان را از خودشان می دانند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) بارها در جلسات و گفت‌وگوهای خود تاکید کرده اند که سلمان از ماست و برای او ارزش و جایگاه بسیار والایی قائل شده بودند.

وی با اشاره به سخنان متعدد پیامبر اکرم (ص) در ارتباط با استمرا و پویایی اسلام به واسطه ایرانیان ، نسل سلمان فارسی را ادامه دهنده و یاری کننده دین اسلام دانست و تصریح کرد: دین اسلام به فرموده پیامبر عظیم شان اسلام به واسطه نسل سلمان فارسی استمرار و جریان پیدا خواهد کرد و آنان یاری کنندگان اصلی حکومت الهی خواهند بود.

شیرازی با بیان این‌که در تاریخ اسلام خداوند متعال برای ایران و ایرانی ارزش و جایگاه بسیار بالایی قائل شده است رمز و راز این عنایت ها و الطاف بی کرانی الهی به ایرانیان را نامعلوم و خارج از درک و توان عوام جامعه دانست.

وی امام خمینی(ره) را یک نعمتی الهی نه تنها برای ایران، بلکه برای جهان دانست و با بیان اینکه متاسفانه هنوز جهان امام را نشناخته اند تصریح کرد: یکی از نعمت های بزرگ و با عظمت خداوند متعال به ملت ایران وجود حضرت امام خمینی(ره) بود اما متاسفانه هنوز در کشور این شخصیت غریب و مظلوم است.

به گفته وی، متاسفانه آن گونه باید امام و اندیشه های والای ایشان از جمله شجاعت، مدیریت، بصیرت، خداشناسی و خداباوری و معماری زیبا در تبیین و شکل دهی به این انقلاب به خوبی تحلیل و بیان نشده است.

شیرازی با بیان این‌که امام تمام معادلات مدیریتی جهان را بر هم زد خاطرنشان کرد: ابر قدرت ها و استعمارگران با تسلط و حاکمیت بر دنیا شیوه مدیریتی خاص و ویژه غربی خود را بر کشورها تحمیل کردند اما با ورود امام تمام معادلات و سیستم مدیریتی غربی برهم زده شد و نظامی با معماری اسلامی دینی شکل گرفت.

وی با بیان این‌که شکل دهی نظام اسلامی و پیروزی جمهوری اسلام یک مسئله حاشیه ای برای امام بود، عمل به تکلیف و وظیفه الهی را محور و هدف اصلی امام از قیام علیه حکومت های غرب و شرق دانست.

شیرازی با تشریح 4 ویژگی در وجود امام خمینی (ره)، ایمان و باور امام خمینی(ره) به قدرت الهی را بی بدیل و تحسین برانگیز دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) پرورش یافته مکتب رسول الله (ص) و اهل بیت(ع) بود بنابراین تمام وجودش با ایمان و توکل بر توجهات الهی آمیخته و همراه شده بود.

وی ایمان به هدف، ایمان به مسیر، ایمان به سخن و کلام و ایمان به قدرت لایزال الهی را عوامل پیروزی و نفوذ امام در دل ملت ایران برشمرد.

وی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) به وعده های الهی اطمینان کامل داشت، حرکت در مسیر کسب رضایت الهی، ایستادگی بر ارزش ها و دستورات دینی و تبعیت نکردن از هوای نفس را از دیگرویژگی های بارز امام راحل برشمرد.

شیرازی اخلاص و تزکیه نفس امام خمینی(ره) را رمز پیروزی برابر قدرت ها دانست و تصریح کرد: امام این ویژگی را از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) درس گرفت و هیچ گاه هواهای نفسانی و دنیاگرایی بر او غلبه پیدا نکرد.

وی شجاعت و صراحت امام خمینی(ره) را یکی دیگر از خصلت های برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) هیچ گاه در برابر دشمنان و ابرقدرت هایی همچون شاه پهلوی کوتاه نیامد و با شجاعت و ایستادگی تمام از ارزش های اسلامی دفاع کرد.

شیرازی به نقش و جایگاه ایران در تحولات عظیم جهانی اشاره و افزود: اکنون مذاکرات ژنو دو در نبود جمهوری اسلامی ایران و به گفته دوست و دشمن هیچ نتیجه و خروجی نداشت؛ چرا که ایران یکی از پایه های اصلی تصمیم گیری در جهان محسوب می شود.

به گفته وی، عدم حضور ایران در ژنو 2 یکی از الطاف و عنایات پروردگار متعال به ملت ایران بود که دنیا به عظمت، اقتدار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران پی ببرد.

شیرازی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر گزینه نظامی روی میز استف تصریح کرد: 25 سال است که گزینه نظامی آمریکا تنها روی میز و کارتابل مانده است؛ چرا که جرات حمله و تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی با اشاره به این‌که دشمن تمام گزینه ها و حتی گزینه نظامی را بر روی میز گذاشته تصریح کرد: ملت ایران نیروهای نظامی اگر اراده کند آمریکا و اسرائیل با خاک یکسان خواهند کرد و هیچ ترسی از جنگ و حمله نظامی ندارند.

شیرازی دشمنی استکبار جهانی با نظام اسلامی را یک دشمنی دیرینه دانست و اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی و در راس آنها آمریکا از همان آغاز تشکیل انقلاب اسلامی به مقابله و دشمنی بر علیه ملت ایران پرداختند و انواع و اقسام فشار ها را بر مردم ما تحمیل کردند.

وی رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) را سد محکمی در برابر استکبار جهانی بیان کرد و افزود: بصیرت و هوشیاری ملت ایران و ولایت مداری و اطاعت پذیری آنان از رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) موجب عزت و اقتدار نظام دربرابر دشمنان شد.

شیرازی به تشریح دشمنی های دیرینه استکبار جهانی بر علیه ملت ایران پرداخت و اظهار کرد: تحمیل جنگ نظامی در مدت هشت سال بر علیه ملت ایران بزرگترین جنایت استکبار جهانی در راستای از بین ببردن انقلاب اسلامی بود که ایستادگی و مقاومت رزمندگان نقشه آنان را خنثی کرد.

وی با بیان این‌که شکست در جنگ نظامی دشمن را به عقب نکشانده، تهاجم فرهنگی را یکی دیگر از حربه های دشمن بر علیه ملت ما دانست و افزود: تغییر اذهان عمومی،‌ سست کردن پایه های ایمانی و اعتقادی در وجود زن و مرد مسلمان و از بین بردن ارزش ها و آرمان ها، اهداف دشمنان در تحمیل جنگ فرهنگی بر علیه ملت ایران بود.

شیرازی با بیان این‌که پرچم اسلام خواهی در جهان بلند است تصریح کرد: دنیا و جهان بشیرت تشنه عدالت، ظلم ستیزی و امنیت است که به طور قطع این ارزش ها در بستر دین و اسلام محقق خواهد شد و به یقین در آینده نزدیک حاکمیت دینی در جهان شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که استکبار برای مبارزه با دین اسلام و قرآن با تمام قوا به میدان آمده، به فشارها و توطئه های دشمن علیه کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان، لیبی، تونس و مصر برای رسیدن به این هدف شوم اشاره کرد.

شیرازی با بیان این‌که استکبار با اسلام و دین ایران مشکل دارد تصریح کرد: مشکل اصلی ما با استکبار بر سر اعتقادات و ایستادگی مان بر سر اصول دینی و اسلامی است و دشمنان تاب تحمل اسلام عدالت محور و ظلم ستیز را ندارند.

وی با اشاره به این‌که سیاست مداران زیرک غربی ایستادگی در برابر اسلام را ناممکن دانستند، تصریح کرد: سیاست مداران باهوش و زیرک غربی به این نتیجه رسیدند، تا زمانی که اخلاص، معنویت و خداپرستی در مردم ایران حاکم است مبارزه با آنها نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

شیرازی با تاکید بر این‌که استکبار روز به روز ضعیف تر و حقیرتر خواهد شد تصریح کرد: به طور قطع نسل امروز و یا حداقل نسل آینده سقوط استکبار جهانی در راس آنها آمریکا و صهیونیست را مشاهده خواهند کرد و آن حادثه بسیار دور نیست.

انتهای پیام

کد N100042

وبگردی