آفتاب

نخست وزیر پاکستان نسبت به مثبت بودن نتایج مذاکره با طالبان ابراز امیدواری کرد

نخست وزیر پاکستان نسبت به مثبت بودن نتایج مذاکره با طالبان ابراز امیدواری کرد

اسلام آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه با تاکید بر مواضع دولت این کشور به منظور پیشبرد روند گفت وگوهای صلح با شبه نظامیان تحریک طالبان برای از بین بردن خونریزی ها در این کشور گفت: ما نسبت به مثبت بودن نتایج این مذاکره، امیدوار هستیم.

ˈمحمد نواز شریفˈ در نشستی با روزنامه نگاران ارشد در شهر ˈلاهورˈ مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان افزود: اقدامات دولت پاکستان برای مذاکره با گروه تحریک طالبان (موسوم به تی تی پی) بسیار جدی است.

وی ارتقای صلح و ثبات در پاکستان را بهترین روش برای پایان دادن به بحران اقتصادی و برقراری امنیت در کشور دانست و گفت: دولت اسلام آباد برای رفع معضل تروریسم مسیر گفت وگوهای صلح را دنبال کرده و از هیچ اقدامی در این خصوص دریغ نمی کند.

نواز شریف با استقبال از معرفی نمایندگان توسط گروه غیرقانونی و شبه نظامی تحریک طالبان پاکستان بمنظور گفت وگو با اعضای کمیته صلح دولت اسلام آباد خاطر نشان کرد: دولت روند گفت وگوهای صلح را بطور جدی با هدف ارتقای صلح در پاکستان ادامه می دهد.

نخست وزیر پاکستان همچنین امروز در شهر لاهور پیشبرد روند مذاکره صلح میان دولت و طالبان را بررسی کرد.

گروه شبه نظامی تحریک طالبان پاکستان شنبه شب گذشته یک کمیته پنج نفری شامل مولانا سمیع الحق رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع (معروف به پدر معنوی طالبان)، عمران خان رییس حزب تحریک انصاف (PTI)، مولانا عبدالعزیز امام جماعت سابق مسجد لعل اسلام آباد، محمد ابراهیم مسوول ایالتی حزب جماعت اسلامی در ایالت خیبرپختونخوا و مفتی کفایت الله یک روحانی ارشد پاکستانی را بمنظور از سرگیری مذاکرات صلح با دولت با هدف پایان خونریزی ها در کشور ، معرفی کرد.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: طالبان پاکستان از دولت و نهادهای امنیتی این کشور خواست تا بهترین تدابیر امنیتی را برای نمایندگان این گروه در مناطق تحت کنترل ارتش و دولت پاکستان تامین کنند.

پیشتر دولت پاکستان نیز یک کمیته چهار نفری را بمنظور مذاکرات صلح با طالبان معرفی کرده بود.

ˈ عرفان صدیقیˈ مشاور نخست وزیر، ˈرحیم الله یوسف زییˈ روزنامه نگار برجسته، ˈرستم شاه مهمندˈ سفیر پیشین پاکستان در افغانستان و ˈسرگرد عامرˈ افسر سابق سازمان اطلاعات این کشور از اعضای کمیته صلح برای پیشبرد مذاکره میان دولت و شبه نظامیان تحریک طالبان انتخاب شدند.

آساق ** 1095**5981
کد N100016

وبگردی