آفتاب

رهبر حزب اسلامگرای سعادت: دولت ترکیه در باتلاق گیر کرده است

رهبر حزب اسلامگرای سعادت: دولت ترکیه در باتلاق گیر کرده است

آنکارا - ایرنا - ˈمصطفی کامالاکˈ رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه گفت: دولت حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در باتلاق گیر کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کامالاک روز یکشنبه در یک نشست حزبی در آنکارا با اشاره به عملیات ارتشا و فساد مالی و دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه گفت: دولت حزب حاکم ترکیه در پی این عملیات، اکنون در باتلاق گیر کرده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شهرداری ها در ترکیه افزود: این انتخابات از اهمیت بسیاری برای ترکیه برخوردار است، مردم ترکیه در این انتخابات نه تنها شهرداران شهرداری های شهرهای مختلف را انتخاب می کنند بلکه آینده ترکیه را نیز ترسیم خواهند کرد.

رهبر حزب اسلامگرای سعادت در ادامه افزود: رای دادن به حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری ها به معنی تایید فساد و ارتشا دولت ترکیه است.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه دهم فروردین ماه برگزار می شود.

کامالاک با اشاره به جدا شدن ˈرجب طیب اردوغان ˈ به همراه برخی دیگر از اعضای حزب رفاه به رهبری ˈنجم الدین اربکانˈ نخست وزیر فقید اسلامگرای ترکیه اظهار داشت: نخست وزیر ترکیه در همبستگی با قدرت های جهانی از این حزب جدا شد و اکنون در پی عملیات فساد و ارتشا در ترکیه مدعی توطئه بین المللی علیه دولت آنکارا شده است.

در پی عملیات فساد و رسوایی مالی توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه، 2 نفر از فرزندان وزرای کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و ارتشا شد، اردوغان از یک طرح بین المللی برای برکناری حزب حاکم ترکیه سخن گفت.

خاورم ** 230 ** 1597
کد N98167

وبگردی