آفتاب

دولت پاکستان از تصمیم طالبان استقبال کرد

دولت پاکستان از تصمیم طالبان استقبال کرد

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان از تصمیم طالبان پس از معرفی نمایندگان خود از میان رهبران سیاسی و مذهبی این کشور بمنظور از سرگیری مذاکرات صلح با دولت ، استقبال کرد.

به گزارش ایرنا ، گروه شبه نظامی تحریک طالبان پاکستان شب گذشته (شنبه) یک کمیته پنج نفره از رهبران ارشد مذهبی و سیاسی را بمنظور از سرگیری مذاکرات صلح با دولت با هدف پایان خونریزی ها در کشور ، معرفی کرد.

چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان یکشنبه شب در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد: تیم مذاکره کننده معرفی شده از سوی طالبان یک تحول مثبت در راستای رسیدن به صلح پایدار از سوی دولت ارزیابی می شود.

وی افزود: برخی از مسائل در اختلافات میان دو طرف پس از آغاز گفت و گو ها برطرف می شود اما هنوز نکات نگران کننده ای وجود دارد که باید با نمایندگان طالبان در میان گذاشت.

وزیر کشور پاکستان ادامه داد: اینکه دو طرف مذاکره کننده رضایت خود را پس از سال ها اعلام کردند نشان دهنده آن است که می خواهند از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز به صلح دست یابند.

در همین حال ، یوسف شاه عضو ارشد حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع پاکستان نیز به خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت : برنامه ریزی شده که نمایندگان طالبان به سرپرستی مولانا سمیع الحق (پدر معنوی طالبان) بمنظور گفت وگو با هیات منتخب از سوی دولت پاکستان روز دوشنبه فردا در اسلام آباد نشستی برگزار کنند.

پیش از این منابع خبری پاکستان امروز (یکشنبه) گزارش دادند: علمای ارشد مذهبی در این کشور خواستار برقراری آتش بس فوری میان دولت و گروه تحریک طالبان (تی تی پی ) برای از سرگیری مجدد مذاکرات صلح شدند.

این منابع نوشتند: حدود 15 تن از علمای ارشد مذهبی پاکستان ، امروز در شهر کراچی با یکدیگر ملاقات و بر اجرای آتش بس فوری میان نیروهای دولت و شبه نظامیان طالبان برای از سر گیری مذاکرات صلح تاکید کردند.

پیشتر دولت پاکستان یک کمیته چهار نفری را بمنظور مذاکرات صلح با طالبان معرفی کرده بود.

آساق ** 1095** 3404
کد N98100

وبگردی