آفتاب

وزیر کشور لبنان:وضعیت امنیتی لبنان ناپایدار است و بدتر می شود

وزیر کشور لبنان:وضعیت امنیتی لبنان ناپایدار است و بدتر می شود

بیروت – ایرنا – « مروان شربل » وزیر کشور لبنان وضعیت امنیتی این کشور را ناپایدار اعلام کرد و هشدار داد، هر روز هم که می گذرد این وضعیت بدتر می شود.

به گزارش ایرنا، شربل در گفت وگویی خبری ، روشی که در انفجار تروریستی شهر هرمل بکار رفته است را بسیار خطرناک خواند و افزود: این جنایات کار یک نفر نیست و شاید بیش از صد عنصر دریک عملیات انتحاری شرکت داشته باشند مانند مجریان، کسانی که برنامه ریزی و افرادی که خودرو ها را تجهیز و بمب گذاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد که وزارت کشور لبنان فهرستی بین 300 تا 400 خودرو را در اختیار دارد که در6 ماه گذشته سرقت شده اند و برخی از آنها تاکنون در انفجارهای تروریستی مناطق مختلف لبنان مورد استفاده قرار گرفته اند.

وزیر کشور لبنان اظهارداشت: کسانی این خودروهای مسروقه را می خرند و بعداز تجهیز و بمب گذاری در در سوریه در اختیار عناصر انتحاری قرار می دهند تا انفجارهای تروریستی استفاده کنند.

شربل تصریح کرد: جنایت تروریستی شهر هرمل توسط یک عنصر انتحاری با انفجار خودرو گراند چروکی و در داخل یک ایستگاه پمپ بنزین صورت گرفت و این خطر بزرگی را گوشزد می کند.

مسئولیت این جنایت تروریستی را که شامگاه شنبه نزدیک یک موسسه خیریه ویژه ایتام رخ داد و 3 شهید و حدود 30 زخمی برجای گذاشت، گروه تکفیری تروریستی موسوم به « جبهه النصره» برعهده گرفت.

وزیر کشور لبنان با تاکید به اینکه لبنان به تنهایی توانایی مقابله با انفجارهای تروریستی بسیار خطرناک را ندارد، گفت که این تجربه در همه کشورها از جمله روسیه ، عراق و مصر و حتی در آمریکا وجود دارد.

مروان شربل افزود : روش های بکار رفته در انفجارهای تروریستی برای مردم لبنان عجیب است اما باز می بینیم که بیشتر انتحاری ها لبنانی هستند و گویی ما در ستاره دیگری زندگی می کنیم.

خاورم ** 1324
کد N98053

وبگردی