آفتاب
وزیر امور استراتژیک رژیم اسرائیل:

اظهارات جان کری درباره احتمال تحریم اسرائیل غیر قابل تحمل است

اظهارات جان کری درباره احتمال تحریم اسرائیل غیر قابل تحمل است

یوفال اشتاینیتز وزیر امور استراتژیک رژیم اسرائیل به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره احتمال تحریم این رژیم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز ، یوفال اشتاینیتز در واکنش به اظهارات جان کری درباره احتمال انزوای بین المللی رژیم اسرائیل در صورت شکست مذاکرات سازش گفت: اظهارات جان کری مثل این است که در مذاکرات یک اسلحه بر روی سر اسرائیل نشانه رفته باشند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز در کنفرانس امنیتی مونیخ با انتقاد از افزایش بی قانونی ها در سرزمین های اشغالی گفته بود در صورت شکست مذاکرات فلسطینیان و رژیم اسرائیل، ممکن است این رژیم با تحریم و انزوای بین المللی مواجه شود.

وزیر امور استراتژیک رژیم اسرائیل که از نزدیکان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است در واکنش به اظهارات جان کری گفت: چیز هایی که جان کری گفت مضر، غیرمنصفانه و غیرقابل تحمل است.

وی در ادامه گفت: اسرائیل نمی تواند در حالیکه یک اسلحه بر سر آن نشانه رفته اند به مذاکره بپردازد و آنهم در زمانی که ما در حال مذاکره درباره منافع ملی خودمان هستیم.

در پی حمله این وزیر صهیونیستی به جان کری، بلافاصله جن پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای انفعالی اعلام داشت: جان کری به مخالفت با هرگونه تحریمی علیه اسرائیل وفادار است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل هم در جلسه امروز کابینه خود هرگونه تحریمی علیه رژیم صهیونیستی را غیر اخلاقی و ناجوانمردانه خواند.

شایان ذکر است اظهارات وزیر امور استراتژیک رژیم اسرائیل علیه جان کری در حالی صورت می گیرد که وزیر جنگ این رژیم هم چندی قبل طرح ها و ایده های جان کری برای پیشبرد روند سازش را غیر اجرایی و عملی خوانده و آنها را مورد انتقاد قرار داده بود.

 

 

کد N98004

وبگردی