آفتاب
انتقاد آیت‌الله هاشمی از نگاه دولت سابق؛| 142099

اخبار نگران‌كننده‌ای از آسیب‌های جدی به سازمان تامین اجتماعی می‌شنویم

اخبار نگران‌كننده‌ای از آسیب‌های جدی به سازمان تامین اجتماعی می‌شنویم

درآمدهای هنگفت نفتی در دهه اخیر، مسؤولان را به جای توجه به تولیدات داخلی، متوجه كالاهای وارداتی كرد و متأسفانه تب وارداتی كردن كالاها دامن مسایل مربوط به سلامت مردم را هم گرفت.



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با نگاه دولت سابق به تأمین اجتماعی و سازمان آن پرداخت  مسئله چنان برای مسؤلان وارونه شده بود كه دست دولت به جیب تأمین اجتماعی رفت و امروزه متأسفانه خبرهای نگران‌كننده‌ای از آسیب‌های جدی آن سازمان را می‌شنویم.




به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران دارویی كشور با بیان این مطلب، امام خمینی (ره) را پرچمدار این نظام الهی خواند و با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهیدان، گفت: باید این میراث گرانبها را منطبق با پیشرفت‌های روزانه علمی و اقتصادی و مبتنی بر فرهنگ اسلام و تشیّع برای نسل‌های بعدی به یادگار گذاریم.




آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با طرح چند سؤال دربارة اوضاع تولید داخلی مواد اوّلیه داروسازی و تجهیزات پزشكی، به برنامه‌های دوران سازندگی اشاره كرد و گفت: درآمدهای هنگفت نفتی در دهه اخیر، مسؤولان را به جای توجه به تولیدات داخلی، متوجه كالاهای وارداتی كرد و متأسفانه تب وارداتی كردن كالاها دامن مسایل مربوط به سلامت مردم را هم گرفت.




وی با بیان مصادیقی از اوضاع تحقیرآمیز دارویی كشور در سالهای قبل از انقلاب گفت: پس از پیروزی انقلاب، در شورای انقلاب به فكر برنامه‌ریزی برای تأمین دارو در داخل افتادیم كه به خاطر اتفاقات سیاسی و مشكلات جنگ، كار عمده‌ای، انجام نشد.




رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از پایان جنگ و با شروع دوران سازندگی توجه به تولیدات داخلی دارو یك مسئله استراتژیك بود تا علاوه‌بر تأمین نیازهای داخلی، جهان سوم و كشورهای اسلامی را نیز پوشش دهیم.




آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توجه به مواد اوّلیه را ضرورت استقلال داروسازی دانست و گفت: برای این كار برنامه داشتیم كه كارخانه بزرگی را در اصفهان احداث كردیم، ولی به حال خود رها شد.




رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود نیروی انسانی برای همه رشته‌های پزشكی و داروسازی را سرمایه ایران اسلامی خواند و گفت: اگر در سطوح مدیریتی اراده‌ای برای استقلال داروسازی باشد، ظرفیت انسانی ایران همیشه جوابگو خواهد بود.




وی با اشاره به لایحه طرح جامع تأمین اجتماعی در دولت سازندگی، گفت: آن طرح شاخص‌هایی در مسكن، تحصیل، درمان، غذا و اشتغال داشت كه اگر توجه می‌شد، نیازمندی مردم در ایران بی‌معنا بود.




آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح عواقب آن طرح، به نگاه دولت سابق به تأمین اجتماعی و سازمان آن پرداخت و گفت: مسئله چنان برای مسؤلان وارونه شده بود كه دست دولت به جیب تأمین اجتماعی رفت و امروزه متأسفانه خبرهای نگران‌كننده‌ای از آسیب‌های جدی آن سازمان را می‌شنویم.




در آغاز این دیدار ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدس‌محلاتی به بیان دیدگاه خویش دربارة دهه فجر پرداخت و سپس دكتر سیامك افاضلی، نائب رئیس انجمن صنایع همگن دارویی استان البرز گزارشی از اوضاع دارویی كشور ارائه كرد و به سؤالات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درخصوص درصد داروهای وارداتی، تولیدات مواد اولیه داروسازی و ضرورت‌های توجه به خوداتكایی دارویی پاسخ گفت.



کد N97858

وبگردی