آفتاب
باهنر:

اگر رئیس جلسه اخطار نمایندگان را وارد نداند، موظف است از آن عبور کند

اگر رئیس جلسه اخطار نمایندگان را وارد نداند، موظف است از آن عبور کند

اکثریت دوستان با شیفت شب در مجلس موافق هستند اما برداشت برخی نمایندگان این است که باید برای این مساله رأی‌گیری شودو برداشت ما این است که نباید رأی گیری شود.

محمدرضا باهنر درباره درخواست نمایندگان در خصوص رأی گیری برای شیفت شب توضیح داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه نوبت بعد از ظهر مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در خصوص تذکرات نمایندگان، اظهار داشت: ممکن است بعضا نتوانیم تذکرات را در زمان خود استماع کنیم. تذکرات زیاد است و کار هم باید جلو برود. گرچه ما تلاش می‌کنیم در حد وسع‌مان در خدمت باشیم.

وی افزود: همانطور که دیروز آقای ابوترابی توضیح دادند ما موظف به اجرای آیین‌نامه هستیم. زمانی که دوستان اخطار می‌دهند اگر رئیس جلسه اخطار را پذیرفت آن را به رأی می‌گذارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر رئیس جلسه اخطار را وارد ندانست ولو آنکه بد و غلط بفهمد موظف است از آن عبور کند. در تذکر این مسئله را هم نداریم و براساس آیین نامه باید نظر رئیس جلسه اجرا شود.

باهنر ادامه داد: ما به طور کلی علاقه‌مندیم تا حد امکان نظر دوستان نماینده را رعایت کنیم. اما برداشت ما از آیین‌نامه این است که نباید رأی‌گیری شود. دوستان دیروز تذکر دادند تفسیر قانون عادی بر عهده نمایندگان است ما این را قبول داریم نمایندگان می‌توانند با طی مراحل قانونی مواد آیین نامه را تغییر دهند یا در خواست تفسیر آن را ارائه کنند. من شرعا حق ندارم اگر تفسیر دوستان چیز دیگری بود بر مبنای آن تفسیر عمل کنم وظیفه من این است که بر مبنای برداشت خودم عمل کنم که در این مورد اتفاق نظر درباره آن وجود دارد.

باهنر از نمایندگان خواست این بحث را دنبال نکنند و اظهار داشت: اکثریت دوستان با شیفت شب در مجلس موافق هستند اما برداشت برخی نمایندگان این است که باید برای این مساله رأی‌گیری شودو برداشت ما این است که نباید رأی گیری شود.

کد N97735

وبگردی