آفتاب

جنگ زرگری صهیونیست ها و آمریکا

جنگ زرگری صهیونیست ها و آمریکا

تهران -ایرنا- یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه گفت که ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا با دادن هشدار مبنی بر اینکه اگر گفت و گوهابه شکست منجر شود اسراییل با خطر تهدید بین المللی روبه رو خواهد شد، اسلحه را بسوی سر رژیم صهیونیستی نشانه رفته است.

خبرگزاری رویترز یکشنبه از بیت المقدس اشغالی گزارش داد که اظهارات ˈیووال استاینیتزˈ وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی که به ˈنتانیاهوˈ نخست وزیر نزدیک است درپی اظهارات اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایراد می شود که گفته بود ˈکریˈ در پیگیری صلح نقش ˈمسیحاییˈ گرفته است.

ˈکریˈ با صحبت از افزایش مبارزه بین المللی ˈغیرقانونی دانستنˈ شهرک سازی ها و ˈسخن از تحریمˈ در صورت پایان نیافتن مناقشه فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ کمی صهیونیست ها را عصبانی کرد.

کری که درجستجوی مهر زدن بر چارچوب توافق که مسیری بسوی توافق نها یی در ارتباط با سازش و کشور فلسطینی بزودی است این پرسش را مطرح کرد که آیا ما همه با تمام این مسایل بهتر خواهیم بود؟

استاینتز اظهارت دیپلمات ارشد آمریکا را تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی حساب کرد و گفت: این مساله تنها فلسطینی ها را تشویق می کند تا موضع خود را در مذاکراتی که نشانه های پیشرفت کمی در آن دیده می شود و تاکنون شش ماه از آن گذشته سخت تر خواهد کرد .

این مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی اظهارات ˈکریˈ را ˈدردناکˈ، ˈغیرمنصفانهˈ و ˈغیرقابل تحملˈ خواند.

وی به خبرنگاران گفت: نمی توان از رژیم صهیونیستی انتظار داشت درحالیکه اسلحه ای بسوی سرش نشانه رفته و ما در حال بحث درباره موضوعاتی هستیم که مهم ترین مسایل برای امنیت ملی ماست به مذاکره ادامه دهیم.

ˈبنیامین نتانیاهوˈ در اظهاراتی علنی در نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی محتاطانه تر بود و اشاره مستقیمی به ˈکریˈ که درصدد پایان دادن چارچوب معامله توافق نهایی است کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه تلاش برای تحمیل تحریم بر اسراییل را غیراخلاقی و توجیه ناپذیر است گفت: هیچ فشاری سبب نمی شود که من منافع حیاتی این رژیم بویژه امنیت شهروندان آن را کنار بگذارم.

نتانیاهو از سوی ملی گرایان تندرو درون کابینه ائتلافی خود که هرگونه تخلیه شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی را برای تشکیل کشور آینده فلسطینی برنمی تابند با فشار روبه رو است

اکثر کشورهای جهان این شهرک ها را غیرقانونی می دانند، مساله ای که مورد مخالفت صهیونیست ها است.

مترجمام**1533** 1010
کد N97710

وبگردی