آفتاب
با معرفی کمیته امداد و بهزیستی؛

5 درصد منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها اختصاص یافت

 5 درصد منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها اختصاص یافت

نمایندگان مجلس مقرر کردند که با معرفی کمیته امداد و سازمان بهزیستی پنج درصد منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در روستاها و کمک به توسعه صنایع کوچک اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه نمایندگان مجلس مقرر کرده بودند 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی ناشی از اجرای قانون بودجه سال 93 جهت پرداخت تسهیلات به بخش های خصوصی، تعاونی و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب، کشاورزی، صنایع تبدیلی تکمیلی، منابع طبیعی و محیط زیست تخصیص یابد.

در ادامه بررسی بودجه نمایندگان مجلس مصوب کردند از همین محل 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی ناشی از اجرای قانون بودجه سال 93 کل کشور به صورت ریالی برای بخش های خصوصی، تعاونی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی صنعت و معدن اختصاص یابد.

در جلسه نوبت عصر نیز مقرر شد پنج درصد از این منابع با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به صورت ریالی جهت پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در روستاها و کمک به توسعه صنایع کوچک اختصاص یابد.

همچنین بانک های عامل مکلفند علاوه بر منابع مذکور حداکثر تا یک برابر آن را از محل منابع داخلی با معرفی دستگاه های اجرایی ذیربط پرداخت نماید.

علاوه بر این بانک عامل مجاز است با اخذ تعهد محضری پرداخت هدفمندی یارانه ها را به عنوان ضمانت بپردازد.

کد N97404

وبگردی