آفتاب

همکاری‌های دوجانبه محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا با همتایانش در مونیخ

همکاری‌های دوجانبه محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا با همتایانش در مونیخ

وزیر دفاع آمریکا در حاشیه پنجاهمین کنفرانس مطبوعاتی مونیخ با رهبران آلمان، انگلیس، اسرائیل، گرجستان و هند دیدار کرد و روابط نظامی و منافع مشترک را به گفتگو گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا ، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه برای اولین بار با همتای آلمانی خود، اورسولا ووندر لین دیدار کرد.

جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون در این خصوص نوشت: هر دو رهبر، تعهد خود به اتحاد ناتو به خصوص در زمینه افغانستان را اعلام کردند. همچنین هر دو آنها از اهمیت امضای قرارداد همکاری امنیتی آمریکا و افغانستان سخن گفتند.

هاگل علاوه بر ستایش فداکاری و خدمت نیروهای آلمان به عنوان بخشی از نیروهای کمکی بین‌المللی، از تمایل برلین برای همکاری با نیروهای بین‌المللی در آفریقا تشکر کرد.

هاگل همچنین در دیدار با همتای انگلیسی خود، فیلیپ هاموند، در خصوص توانایی نظامی که مهمترین موضوع برای آینده همکاری دو جانبه آمریکا و انگلیس است تبادل نظر کرد. این همکاری دو جانبه شامل سیستم‌های بدون سرنشین و جنگنده‌های رزم مشترک می‌شود.

به گفته کربی، هاگل در دیدار با همتای اسرائیلی خود، موشه یعالون نیز در خصوص مسائلی همچون سوریه، مصر و موضوع هسته‌ای ایران گفتگو کرد.

هاگل علاوه بر تجدید تعهد آمریکا نسبت به دفاع از اسرائیل، تاکید کرد که آمریکا و اسرائیل چالش‌های دفاعی مشترکی دارند و به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد.

وی همچنین با ایرالکی گاریباشفیلی، وزیر دفاع گرجستان و شیوشانکار منون، مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار کرد.

پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ که از 31 ژانویه آغاز شد، امروز (یکشنبه) به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N97356

وبگردی