آفتاب

اشتون: در صورت صلح، از فلسطین و اسرائیل حمایت گسترده می‌کنیم

اشتون: در صورت صلح، از فلسطین و اسرائیل حمایت گسترده می‌کنیم

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا وعده داد، در صورتی که طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به توافق صلح دست یابند حمایت‌های بی‌سابقه‌ای از آن‌ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در اظهاراتی مطبوعاتی پس از نشست کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در شهر مونیخ آلمان اظهار کرد: در صورتی که طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به توافق دست یابند اتحادیه اروپا و کمیته چارجانبه صلح خاورمیانه حمایت‌های بی‌سابقه‌ای به این طرف‌ها ارائه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اعضای کمیته چهارجانبه به فعالیتشان متعهد هستند و دست به تلاش‌های بسیاری می‌زنند و جان کری، وزیر خارجه آمریکا و تیم وی تلاش می‌کنند تا فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را برای دستیابی به توافق ترغیب کنند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تلاش‌های محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تعهدات آن‌ها به روند صلح خاورمیانه قدردانی و اعلام کرد: ما بر این مساله تاکید می‌کنیم که باید از روند مذاکرات صلح حمایت لازم صورت گیرد و این روند با موفقیت بینجامد. دو طرف به توافق دست خواهند یافت اما مساله مهم حمایت گروه‌های بین‌المللی از این توافق است.

پیشتر کاترین اشتون در بیانیه‌ای اظهار کرده بود که نشست مونیخ در لحظه‌ای برگزار می‌شود که باید در آن تصمیم‌های دشوار و جسورانه‌ای اتخاذ شود.

انتهای پیام

کد N97231

وبگردی