آفتاب

نیروهای صلح‌بان در آفریقای مرکزی کنترل یک شهر را از شورشیان بازپس گرفتند

نیروهای صلح‌بان در آفریقای مرکزی کنترل یک شهر را از شورشیان بازپس گرفتند

نیروهای حافظ صلح در جمهوری آفریقای مرکزی در حالی که کمک مالی 132 میلیون دلاری کشورهای آفریقایی را دریافت کردند، توانستند کنترل شهر مهم "سیبوت" را از شورشیان پس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، فرمانده نیروهای اتحادیه آفریقا به شبکه رادیویی گفت، نیروهایش کنترل شهر "سبیوت" را از اعضای سابق شورشیان سلکا، رهبران کودتای مارس 2013 میلادی که جمهوری آفریقای مرکزی را به آشوب و بی‌نظمی کشاند، پس گرفتند.

ژنرال تومنتا چومود، فرمانده نیروهای اتحادیه آفریقا گفت: در حال حاضر نیروهای اتحادیه آفریقا کنترل شهر سیبوت را به دست دارند. یک لشگر گابنی از نیروهای اتحادیه آفریقا در این شهر مستقر شده‌اند. کاملا مشخص است که شورشیان سلکا نیز خلع سلاح شده‌اند.

دو روز پس از آنکه شورشیان سلکا شهر سیبوت را تصرف و صدها ساکن این شهر را وادار به فرار به جنگل کردند، این اعلامیه منتشر شد. شهر سیبوت، بانگویی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی را به شمال کشور وصل می‌کند.

تصرف این شهر تازه‌ترین چالشی بود که نیروهای حافظ صلح که برای برقراری نظم در این کشور تلاش می‌کنند با آن مواجه شده بودند.

حدود 5500 نیروی حافظ صلح اتحادیه آفریقا از سوی 1600 نیروی فرانسوی حمایت می‌شوند، اتحادیه اروپا متعهد شده تا 500 نیروی دیگر را به این کشور اعزام کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست آدیس آبابا از رهبران آفریقایی خواست تا نیروهای اتحادیه آفریقا را حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N97172

وبگردی