آفتاب

کناره‌گیری برهم صالح از تمام پست‌های حزبی در اتحادیه میهنی

کناره‌گیری برهم صالح از تمام پست‌های حزبی در اتحادیه میهنی

معاون دوم دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد، هیچ پست و مقامی را در حال حاضر در اتحادیه میهنی بر خود روا نمی‌بیند و تا برگزاری چهارمین مجمع اتحادیه میهنی یک عضو عادی این حزب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ برهم صالح یک روز پس از به عضویت درآمدن وی به همراه کسرت رسول و هیرو ابراهیم احمد در شورای تصمیم گیری اتحادیه میهنی اعلام کرد که تحلیل‌ها و نظرات خود را به اتحادیه میهنی ارائه کرده و هیچ پست حزبی را نمی‌پذیرد.

به گزارش کرد پرس،‌ امروز برهم صالح طی اظهاراتی خطاب به روزنامه نگاران شهر سلیمانیه گفت: در حال حاضر هیچ پست حزبی در داخل اتحادیه میهنی را بر خود روا نمی‌بینم.

وی گفت: به عنوان عضوی دلسوز از هیچ اقدامی برای برگزاری این کنگره به بهترین نحو فروگذار نخواهم کرد. امید است که این کنگره موجب حل مشکلات اتحادیه میهنی بشود و اتحادیه بتواند هرچه بهتر به مردم و اقلیم کردستان خدمت کند.

برهم صالح در حالی این اظهارات را ایراد کرد که روز گذشته شورای رهبری اتحادیه میهنی طی تصمیمی برگزاری چهارمین کنگره اتحادیه میهنی را به تعویق انداخت و اختیارات دبیرکل اتحادیه میهنی را مشترکاً به کوسرت رسول علی، برهم صالح و هیرو ابراهیم احمد تا بهبودی جلال طالبانی، واگذار کرد.

برهم صالح در سال 1960 در شهر سلیمانیه متولد شد و در سال 1976 به اتحادیه میهنی کردستان پیوست.

در اوایل دهه هشتاد به عضویت شاخه اروپایی اتحادیه میهنی کردستان درآمد و مسئول روابط اتحادیه میهنی در لندن، پایخت انگلیس شد.

وی دکترای خود را در رشته آمار و کامپیوتر در سال 1987 از دانشگاه لیورپول بریتانیا اخذ کرده است.

در اولین کنگره اتحادیه میهنی در سال 1992 به عضویت شورای رهبری انتخاب شد و مسئولیت اداره دفتر روابط ایالات متحده آمریکا به وی محول شد.

برهم صالح، رئیس کابینه دولت اقلیم کردستان بین سالهای 2001 و اواسط 2004 بوده است.

بعد از سرنگونی صدام به عنوان نخست وزیر موقت عراق در نیمه دوم سال 2004 و سپس به عنوان وزیر برنامه ریزی در دولت انتقالی عراق انتخاب شد و در سال 2005 نیز در سمت معاونت نخست وزیر دولت منتخب عراق به ایفای وظیفه پرداخت.

برهم صالح در سالهای 2009 تا 2011 به عنوان رئیس کابینه ششم دولت اقلیم کردستان مشغول به کار بود.

انتهای پیام

کد N97171

وبگردی