آفتاب

پکن ادعای ژاپن در قبال دریای جنوبی چین را رد کرد

پکن ادعای ژاپن در قبال دریای جنوبی چین را رد کرد

تهران- ایرنا- چین با رد برخی از گزارش های منتشرشده در ژاپن مبنی براینکه پکن قصد اعلام منطقه شناسایی دفاع هوایی برفراز دریای جنوبی چین را دارد، اعلام کرد اوضاع دراین دریا آرام بوده و هیچگونه تهدیدی ازجانب کشورها دراین منطقه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ˈشین هواˈ، ˈهونگ لیˈ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت :کشورش هیچگونه تهدید امنیتی از جانب کشورهای منطقه احساس نمی کند و درمورد روابطش با کشورهای همسایه و اوضاع کلی منطقه دریای جنوبی چین خوش بین است.

براساس این گزارش، روزنامه ˈآساهی شیمبونˈ ژاپن هفته گذشته نوشت که چین پیش نویس طرح اعلام منطقه شناسایی دفاع هوایی برفراز دریای جنوبی چین را تهیه کرده است.

هونگ گفت: راستگراهای ژاپنی درمورد این ادعا که چین قصد اعلام منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین را دارد، جنجال به پا کرده اند و هدفشان ازاین کار دورکردن توجه جامعه بین المللی از اقدام های اخیر ˈتوکیوˈ برای تغییر قانون صلح طلبانه این کشور و توسعه قدرت نظامی آن است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خواستار پایان دادن به هرگونه اقدام برای منحرف ساختن افکار عمومی شد و بر حق قانونی کشورش جهت صورت دادن اقدام هایی برای حفاظت از امنیت ملی آن درواکنش به تهدیدهای احتمالی تاکید کرد.

این گزاش درحالی منتشرشده است که چین درسال گذشته میلادی اقدام به اعلام منطقه شناسایی دفاع هوایی برفراز دریای شرقی چین کرد که این برنامه اعتراض کشورهای منطقه ازجمله ژاپن و کره جنوبی را به دنبال داشت.

مترجمام**1450**5981
کد N97078

وبگردی