آفتاب
در دیدار مسئولان استان قم با یادگار امام(ره)؛

صالحی منش: با رأی مردم در انتخابات، مشکلات حل شد

صالحی منش: با رأی مردم در انتخابات، مشکلات حل شد

امام(ره) الی یوم القیامه نورافشانی خواهد کرد و و نسل اندر نسل خود را مدیون ایشان خواهند دانست/یادگار امام یک عالم فرزانه و دانشمند متبحر در رشته های مختلف است که در مدار دین مداری و آزادیخواهی حرکت می کند.

ایلنا: استاندار قم با بیان این که بارأی مردم در انتخابات بسیاری از مشکلات به خودی خود حل شد، گفت: اگر تا چند ماه قبل از انتخابات یأس و ناامیدی بر جامعه سایه افکنده بود، مشکلات اقتصادی وجود داشت و فضای سیاسی تبدیل به فضای امنیتی شده بود و در دانشگاهها و حوزه های علمیه شرایط نامناسبی شکل گرفته بود، بعد از انتخابات بدون هیچ کار یا تلاش فوق العاده ای مسائل حل شد و مردم با رأی خود و لبیک به رهبری مسائل داخلی و خارجی را حل کردند.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار قم شنبه شب در دیدار مسئولان استان قم با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام خمینی(ره) که به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی در منزل یادگار امام خمینی(ره) در قم حضور یافته بودند، با اشاره به روز 12 بهمن سالروز ورود امام به میهن، اصل انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی را دو کار اصلی امام دانست که باعث ماندگاری ایشان در تاریخ شده است و تأکید کرد که تشکیل نهادهای انقلاب چون سپاه پاسداران، تقویت ارتش و ایجاد نهادهایی برای کمک به مستضعفان از جمله نتایج این اقدام بزرگ است.

وی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: ملت ایران با پیروی از رهبری و درک شرایط و مصالح کشور به کاندیدایی از قشر روحانیت و جامعه روحانیت دکتر حسن روحانی رأی دادند که نماد اعتدال و میانه روی است. ملت ایران با این رأی، مشکلات داخلی و خارجی را حل کردند و اگر تا چند ماه قبل از انتخابات یأس و ناامیدی بر جامعه سایه افکنده بود، مشکلات اقتصادی وجود داشت و فضای سیاسی تبدیل به فضای امنیتی شده بود و در دانشگاهها و حوزه‌های علمیه شرایط نامناسبی شکل گرفته بود، بعد از انتخابات بدون هیچ کار یا تلاش فوق العاده‌ای مسائل حل شد و مردم با رأی خود و لبیک به رهبری مسائل داخلی و خارجی را حل کردند.

وی یادآور شد: تمام قدرتهای خارجی به ما چشم دوخته بودند و فکر می کردند که مردم ما دچار دو گانگی و ضعف هستند؛ اما آنها دیدند که ملت ما با شعار اسلام و ایران به فردی رأی دادیم و او اکنون پای میز مذاکره نشسته است و این رهبری امام، اتحاد ملت ایران و رهبری ملت بود که ما را به چنین روزی رساند.

صالحی منش با اشاره به بازدید خود از منزل امام در جماران گفت: امام از آن خانه محقر و بسیار ساده صدای خود را به کاخ کرملین و کاخ سفید فرستاد و ضربه مهلکی به مستکبرین وارد کرد.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: همانگونه که پس از 1400 سال نام پیامبر گرامی اسلام(ص) باقی مانده است، امام نیز الی یوم القیامه نورافشانی خواهد کرد و و نسل اندر نسل خود را مدیون ایشان خواهند دانست.

صالحی منش در پایان از یادگار امام به عنوان عالم فرزانه و دانشمند متبحر در رشته های مختلف فقه، فلسفه، عرفان، حکمت، تفسیر و... دانست که در دین مداری و آزادیخواهی حرکت می کند.

کد N97041

وبگردی