آفتاب
رییس سازمات تعزیرات حکومتی:

در سال‌های اخیر با بازاری بی‌ثبات و نوسان قیمت‌ها مواجه‌ بودیم

در سال‌های اخیر با بازاری بی‌ثبات و نوسان قیمت‌ها مواجه‌ بودیم

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در سه چهار سال گذشته سخت‌ترین شرایط بازار را داشتیم؛ چرا که با بازاری بی‌ثبات و نوسان در قیمت‌ها مواجه‌ بودیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مژده‌ای‌پور با تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: موضوع بازار و تنظیم بازار در همه ادوار و زمان‌ها مورد توجه حاکمیت‌ها بوده و هست.

وی بیان کرد: گاهی برخورد با تخلفات در گذشته به حدی سنگین بود تا سر حد مرگ پیش می‌رفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کشور خاطرنشان کرد: مقابله با گران‌فروشی و اینگونه اقدامات می تواند موثر باشد؛ زیرا شرط لازم مقابله است، اما این موضوع شرط کافی محسوب نمی‌شود. بازار یک محیط فعال و پویاست که به هر بی‌نظمی واکنش نشان می‌دهد؛ چرا که عرضه و تقاضا وضعیت بازار را تنظیم و مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: در سه چهار سال گذشته سخت‌ترین شرایط در بازار را داشته‌ایم و آن سالها با بازار بی ثبات و نوسان قیمت مواجه بودیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کشور ادامه داد: کشور ما از اوایل انقلاب تاکنون مورد تحریم و عناد دشمن قرار داشته است؛ بنابراین هر چه تولیدات داخلی با کیفیت‌تر باشد ما کمتر به کشورهای دیگر وابسته می‌شویم. بنابراین حلقه اول در زنجیره بازار تولید است و توزیع، عرضه، نظارت و کنترل مصرف حلقه‌های بعدی زنجیر را تشکیل می‌دهد. ما باید مایحتاج عمومی مردم را خودمان تامین کنیم.

مژده‌ای‌پور با انتقاد از فاز اول هدفمندی یارانه‌ها گفت: متاسفانه در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها یکی از محورها حمایت از تولید بود اما یا حمایت صورت نگرفت و یا اگر این حمایت صورت گرفت کافی نبود که منجر به تعطیلی برخی کارخانه‌ها شد که متاسفانه در این قسمت بازارها دچار بی‌نظمی شدند.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در گذشته گفت: نوسانات نرخ ارز در گذشته باعث گرانی شده بود؛ زیرا با کمبود ارز مواجه بودیم و با توجه به تحریم‌ها قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کشور گفت: امروز فضای کشور با توجه به تدبیرهای دولت تدبیر و امید و حمایت‌های مقام معظم رهبری به یک فضای آرامش نسبی رسیده است و نظارت و کنترل در این وضعیت آسان‌تر و بهتر است.

انتهای پیام

کد N97008

وبگردی