آفتاب

اعتراض به استفاده آمریکا از موسیقی یک گروه برای شکنجه در زندان گوآنتانامو

اعتراض به استفاده آمریکا از موسیقی یک گروه برای شکنجه در زندان گوآنتانامو

یک گروه موسیقی آمریکا نسبت به این که دولت آمریکا از موسیقی خشن آن‌ها برای شکنجه زندانیان گوآنتانامو استفاده می‌کند اعتراض کرده و از طرح خود برای شکایت از دولت آمریکا از این بابت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از صدای روسیه، "اوین کی" ، یکی از اعضای این گروه اظهار کرد: یک منبع معتبر به ما اعلام کرده که موسیقی ما در زندان گوآنتانامو برای شکنجه زندانیان استفاده می‌شود و ما شنیده‌ایم که دست کم چهار بار از موسیقی ما برای شکنجه استفاده شده است.

وی که گیتاریست این گروه موسیقی به نام Skinny Puppy است، تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بهتر است باید بهره‌گیری دولت آمریکا از خدمات موسیقیایی ما صورتحسابی را برای آن بفرستیم.

اوین کی تاکید کرد: ما به رغم تاریک و خشن بودن موسیقی گروهمان هرگز از چنین سناریوهایی حمایت نکرده‌ایم. از آنجا که ما موسیقی ناراحت کننده می‌سازیم، می‌توانیم ببینیم که از آن برای اهداف مرموزی استفاده می‌شود اما این برای ما قبال پذیرش نیست.

مشخص نیست که آیا این گروه موسیقی کانادایی انتظار دریافت پول از دولت آمریکا را دارد یا خیر اما این گروه در واکنش به این اتفاقات نام جدیدترین آلبوم خود را "سلاح" گذاشته است.

پیشتر معرف ترین گروه متالی که موسیقی آن‌ها برای شکنجه زندانیان در آمریکا استفاده می‌شد گروه معروف "متالیکا" بود که افشای این مساله در سال 2006 جنجال آفرین شد.

انتهای پیام

کد N96961

وبگردی