آفتاب

رادیو رژیم صهیونیستی از دیدار یک مقام سعودی با مسوول صهیونیستی خبر داد

رادیو رژیم صهیونیستی از دیدار یک مقام سعودی با مسوول صهیونیستی خبر داد

تهران - ایرنا - رادیو رژیم صهیونیستی از دیدار و گفت و گوی ˈتسیپی لیونیˈ وزیر دادگستری این رژیم و ˈترکی بن فیصلˈ شاهزاده سعودی در حاشیه ˈکنفرانس امنیتی مونیخˈ در آلمان خبر داد.

روزنامه صهیونیستی ˈجروزالم پستˈ ضمن اعلام این خبر به نقل از رادیو اسرائیل نوشت: دیپلمات های غربی ترکی بن فیصل سفیر سابق عربستان در واشنگتن و رییس سابق تشکیلات اطلاعاتی این کشور را به دلیل ارتباط نزدیک با تصمیم گیرندگان سیاست خارجی عربستان، شخصیتی بانفوذ و قدرتمند می دانند.

رادیو اسرائیل اعلام کرد: ترکی و لیونی درباره ابتکار عمل صلح عربستان نیز با یکدیگر گفت و گو کردند. به موجب این ابتکار عمل که در سال 2002 و تحت حمایت اتحادیه عرب معرفی شد، کشورهای عربی همسایه فلسطین اشغالی در ازای عقب نشینی این رژیم از مرزهای سال 1967 روابط کامل خود را با صهیونیستها عادی خواهند کرد.

طبق گزارش رادیو اسرائیل، ترکی به لیونی گفته است، خاندان سعودی از اینکه وی به ریاست گروه مذاکره کننده با فلسطینیان انتخاب شده، خرسند است، زیرا این تصمیم متضمن آن است که ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مسیر سختگیری چندانی نخواهد کرد.

لیونی در پاسخ به این شاهزاده سعودی، ابتکار عمل اتحادیه عرب را ˈبسیار مثبتˈ خواند و افزود: رهبری اسرائیل معتقد است، بهای نرسیدن به توافق از بهای دستیابی به آن بسیار گزاف تر است.

طبق گزارش این رادیو، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به طرح جدید واشنگتن برای ادامه مذاکرات سازش تصریح کرد که هر چند اسرائیل با تمام ابعاد چارچوب پیشنهادی ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا درباره برقراری صلح موافق نیست، اما با آن کنار خواهد آمد.

خاورم**9156**1651
کد N96853

وبگردی