آفتاب

آیین گرامیداشت یوم الله 12 بهمن در باکو برگزار شد

آیین گرامیداشت یوم الله 12 بهمن در باکو برگزار شد

باکو- ایرنا- همزمان با سراسر کشور، دیشب مراسم گرامیداشت یوم الله 12 بهمن و آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین با شکوه که با همت و مشارکت انجمن علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای جمهوری آذربایجان بر پا شد، سفیر ، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، مسوولان و کارکنان نهادهای ایرانی و جمع کثیری از دانشجویان ایرانی حضور داشتند.

ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با گرامیداشت یاد و خاطره روز تاریخی بازگشت بنیانگذار انقلاب اسلامی به وطن، راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را رهبری داهیانه امام امت و تداوم این راه از سوی مقام عظمای ولایت دانست.

وی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی، از عاشورا ، انتظار و ولایت فقیه به عنوان سه عامل مهم در تضمین این نهضت یاد کرد و گفت: در تئوری های سیاسی که از سوی برخی مراکز مطالعاتی دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی می شد، این سه عنصر به عنوان اهداف اصلی حملات معرفی می شدند، اما به حول و قوه الهی و رهبری داهیانه انقلاب اسلامی و حضور مردم ایران در صحنه ها، همه این دسیسه ها نقش بر آب شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد ، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز با یادآوری حوادث 12 بهمن 1357 و بیان خاطراتی از این روز تاریخی به گوشه هایی از رشادت ها و از خود گذشتگی ملت ایران در جریان انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به کثرت حوادث و رخدادهای سرنوشت ساز کشورمان در 40سال گذشته نسبت به سالهای قبل گفت: بازگشت تاریخی امام راحل به میهن یکی از این حوادثی است که تصورات و معادلات بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی را به هم ریخت .

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، توجه به ماهیت انقلاب اسلامی ، شناخت دشمنان و عبرت آموزی از تاریخ را از ضرورت های امروز جامعه برشمرد و مسوولیت نسل حاضر را برای تداوم بخشی این نهضت حسینی، بسیار سنگین خواند.

خاورم*1206*1515
کد N96851

وبگردی