آفتاب
تحلیلگر پاکستانی:

انقلاب اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی در جهان ایجاد کرد

انقلاب اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی در جهان ایجاد کرد

اسلام آباد - ایرنا - تحلیلگر امور سیاسی پاکستان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به جهانیان نشان داد که نظامی براساس اصول دین مبین اسلام و با توجه به خواسته های مردم (مردم سالاری) پایه ریزی و استوار گردیده است.

ˈحسن عسکری رضویˈ یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: قیام قهرمانانه مردم ایران و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری و هدایت حضرت امام خمینی (ره) یک تحول منحصر بفرد در تاریخ سیاسی جهان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت و توطئه های جهان غرب؛ انقلاب اسلامی در مسیری کاملا موفق , تغییراتی بنیادین در زندگی مردم ایران و منطقه ایجاد کرد و یک نظام کامل اجتماعی را برای ایرانیان فراهم آورد.

این کارشناس امور سیاسی در پاکستان تاکید کرد: پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی نه تنها زندگی مردم ایران را با تحولات مثبت روبرو کرد؛ بلکه نظام و دولت جمهوری اسلامی را بسوی ارتباطی جدید و گسترده براساس تعامل و حفظ منافع ملی با سایر کشورهای جهان سوق داد.

وی با اشاره به تلاش های ناموفق آمریکا و متحدان غربی این کشور در اعمال تحریم های غیرقانونی علیه ایران از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ؛ گفت: غربی ها بطور کامل در به انجام رساندن طرح های خود برای منزوی کردن تهران در عرصه های بین المللی با شکست روبرو شدند.

دکتر حسن عسکری بر این باور است که امروز ایران به عنوان یک دولت مقتدر و موثر در منطقه با عملکردی قابل دفاع و سیاست های روشن در مسیر ایجاد تحول و تغییرات مثبت در جهان شناخته شده و نقش ایران به عنوان کشوری مهم در سیاست های منطقه ای بر هیچ کشور و نهاد بین المللی پوشیده نیست.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: امام راحل بعنوان یک رهبر معنوی ؛ نقش اساسی در پیروزی انقلاب و هدایت مردم ایران به عهده داشت که با گذشت سال ها از عروج ملکوتی ایشان؛ هنوز هم منویات ایشان منبع الهام بخشی برای مسلمانان جهان از جمله جنبش های اسلامی در منطقه بشمار می روند.

حسن عسکری رضوی تاکید کرد: ایده های حضرت امام خمینی (ره) یک روش موفق دینی و سیاسی برای مسلمانان بشمار می رود که تا امروز نیز نظریه انقلاب اسلامی و مبارزاتی ایشان در میان مردم جهان به ویژه مسلمانان به عنوان یک راهبرد ؛ پاینده و جاودان است.

آساق ** 1095**1392
کد N96794

وبگردی