آفتاب
پورمحمدی خبر داد

دستگیری بیش از 10 نفر از مدیران و روسای شعب تعزیرات حکومتی تهران

دستگیری بیش از 10 نفر از مدیران و روسای شعب تعزیرات حکومتی تهران

وزیر دادگستری گفت: در سازمان تعزیرات حکومتی بیش از 10 نفر از مدیران و روسای شعبه و مستشاران که در پرونده های به فساد انحراف و خطا آلوده شده‌اند دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی پورمحمدی با حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، اظهار کرد: موضوع تعزیرات بسیار مهم و اکنون یک جایگاه نهادینه شده دارد.

وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده است. مرز مهمی در این قانون به عنوان شاخص اعلام شده که بر اساس آن تخلف در سازمان تعزیرات حکومتی صورت گیرد و در آنجای که وارد حریم جرم می‌شود مرجع رسیدگی دستگاه قضایی است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جرم‌زدایی کنیم این مرز می‌تواند حاصل بسیار مهمی داشته باشد و باری را از دوش دستگاه قضایی بردارد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد در دولت با تمرکز و جدیت دنبال می‌شود. بستر مبارزه با فساد با ایجاد دولت الکترونیک محقق می‌شود.

پورمحمدی تصریح کرد: متاسفانه در سازمان تعزیرات حکومتی به ویژه اداره کل استان تهران تعدادی از همکاران در پرونده‌ها به فساد، انحراف و خطا آلوده شدند که در این راستا بیش از 10 نفر از آنها بازداشت شدند که این افراد از مدیران،‌ روسای شعبه و مستشاران بوده ‌اند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه پاکسازی تعزیرات به معنی ارتقای جایگاه سازمان تعزیرات است گفت: عددهای فساد این افراد بالا است و ما از این بابت متاسف هستیم، اما باید گفت این اعداد با آن اعدادی که امروز از پرونده‌های فساد در کشور مطرح می‌شود فاصله زیادی دارد.

وی افزود: باعث تاسف است که ما در کشور چنین پرونده‌های فسادی داریم.

ادامه دارد ...

کد N96786

وبگردی