آفتاب

شهردار سابق نیویورک سفیر ویژه سازمان ملل در امور تغییرات آب و هوایی

شهردار سابق نیویورک سفیر ویژه سازمان ملل در امور تغییرات آب و هوایی

دبیرکل سازمان ملل، شهردار سابق نیویورک را به عنوان نخستین فرستاده ویژه تغییرات آب و هوایی این سازمان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، دفتر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: "مایکل بلومبرگ" شهردار سابق نیویورک به دبیرکل سازمان ملل در رایزنی با شهرداران و دیگر بازیگران مهم مربوطه کمک خواهد کرد تا در راستای راهبرد بلندمدت وی برای پیشبرد تلاش‌های مربوط به تغییرات آب و هوا باعث تقویت اراده سیاسی و بسیج برای اقدام موثر در شهرهای جهان شود.

به گفته بان کی مون، بلومبرگ همچنین به رسیدن به راه‌حل‌های ملموس در اجلاس آب و هوای سال 2014 که 23 سپتامبر آینده به میزبانی دبیرکل سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد، کمک خواهد کرد.

مایکل بلومبرگ، 31 دسامبر گذشته پس از آنکه 12 سال شهردار شهر نیویورک بود از این مقام کنار رفت و اکنون به عنوان رئیس هیات مدیره گروه رهبری آب و هوای C40 فعالیت می‌کند. این گروه شبکه‌ای از شهرهای بزرگ سراسر جهان است که متعهد به اقدامات پایدار و موثر به طور داخلی در جهت حمایت از آب و هوا و مقابله با تغییرات جهانی آب و هوا شده‌اند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به بلومبرگ سمت جدیدش را تبریک گفت. جان کری گفت بلومبرگ مدت‌هاست تبدیل به قهرمانی در زمینه اقدامات موثر در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در شهرها و برقراری اقتصاد انرژی پاک در جهان شده است.

دبیرکل سازمان ملل رهبران دولت‌ها، بازرگانان و رهبران جامعه مدنی و نهادهای دارایی را دعوت کرد تا برای اجلاس سپتامبر آینده با اعلام خبرهای جسورانه و انجام اقدامات جسورانه و اقدامات جدید و قاطع علیه تغییرات آب و هوایی سطح بلند پروازی‌ در این زمینه را بالا ببرید.

انتهای پیام

کد N96770

وبگردی