آفتاب

ظریف و کری در مونیخ دیدار کردند

ظریف و کری در مونیخ دیدار کردند

سخنگوی وزارت خارجه امریکا از دیدار وزیر خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ خبر داد.

به گزارش آفتاب، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امروز در حاشیه اجلاس مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.
این دیدار درحالی انجام شده است که وزرای خارجه دو کشور در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت کرده‌اند. در این اجلاس موضوعاتی مانند برنامه هسته‌ای ایران، جنگ داخلی در سوریه و بحران سیاسی در اوکراین مورد بحث و تبادل نظر میان اعضا قرار گرفته است.
وزير امور خارجه ايران امروز گفت که تهران آماده کنار گذاشتن تحقيقات خود بر روی سانتريفيوژها نيست.
محمد جواد ظريف با اعلام اين موضوع افزود:‌ کنار گذاشتن اين تحقيقات، بخشی از توافقنامه اتمی ژنو نيست و ايران به تحقيقات خود در اين زمينه ادامه خواهد داد.
به گزارش رویترز؛ جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ خطاب به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که آمریکا اعمال تحریم‌های کنونی علیه ایران را ادامه می‌دهد.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار اعلام کرد: "کری بر اهمیت حسن نیت هر دو طرف در ادامه مذاکرات و نیز پایبندی ایران به تعهداتی که تحت برنامه اقدام مشترک عهده‌دار شده، تأکید کرد. وی همچنین اعلام کرد که آمریکا اجرای تحریم‌های کنونی علیه ایران را ادامه می‌دهد."
وزیر خارجه سوئد که قرار است طی هفته جاری به کشورمان سفر کند از دیدار بین وزرای خارجه ایران و آمریکا در مونیخ خبر داد.
کار بیلت، وزیر خارجه سوئد، که قرار است ۱۴ بهمن برای دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات کشورمان وارد ایران شود، در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.

اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.‬
کد N96692

وبگردی