آفتاب

سرکنسول ایران در هرات: انقلاب اسلامی ایران ابهت شرق و غرب را شکست

سرکنسول ایران در هرات: انقلاب اسلامی ایران ابهت شرق و غرب را شکست

کابل – ایرنا – ˈمحمود افخمی رشیدیˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان در آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی توانست با اتکا به خدا و حمایت مردم مسلمان ایران نظام ظلم و استبداد را برچیند و ابهت شرق و غرب را بشکند.

به گزارش ایرنا ˈ محمود افخمی رشیدیˈ که در جمع خبرنگاران در هرات سخن می گفت، با تاکید به اینکه مام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی ایران و شعار نه شرقی و نه غربی عامل بیداری اسلامی درجهان شد، افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیام انقلاب مردم ایران وحدت و یکپارچگی بود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، هدف از برگزاری مراسم های گوناگون در تجلیل از سالروز پیروزی انقلاب عظیم جمهوری اسلامی ایران را زنده نگهداشتن یاد و خاطره رشادت ها و پایمردی های مردان و زنانی دانست که برای استقلال و آزادی جمهوری اسلامی خون های پاکشان را نثار کردند تا نهال این انقلاب شکوهمند بارور شود .

افخمی رشیدی در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن پیشرفت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته گفت: مردم مسلمان ایران تحت رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) و پس از رحلت ایشان با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری به دستاوردهای بزرگی نایل شدند که خودکفائی ایران در بخشهای مختلف را در پی داشته است .

سرکنسول ایران در هرات در عین حال با تشریح کارشکنی قدرت های استبدادی و دشمنان اسلام در مسیر توسعه و پیشرفت ایران، و برشمردن علاقه مندی ملت های مسلمان به راه و اندیشه امام خمینی (ره) گفت: یکی دیگر از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ماندگاری آن رهبری خردمندانه و رهبر فرزانه و آگاه است.

افخمی رشیدی افزود:هرکشوری که دارای رهبری دلسوز از متن جامعه باشد که از رنج ها و مشکلات مردمش آگاهی داشته باشد همیشه ماندگار خواهد بود.

سرکنسول ایران در هرات در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره و در طول سالیان گذشته در کنار ملت افغانستان بوده و همیشه برای شکوفائی و پیشرفت این کشور تلاش خواهد کرد.

افخمی رشیدی افزود: مردم دو کشور اسلامی ایران و افغانستان زمانی آرام و راحت می توانند زندگی کنند که در هر دو کشور امنیت ، آرامش و صلح وجود داشته باشد.

وی با حمایت از برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در افغانستان ابراز امیدواری کرد شاهد افغانستانی امن و پیشرفته باشیم.

آساق/1501
کد N96645

وبگردی