آفتاب

هلاکت 50 تروریست در غرب عراق/ دستگیری یکی دیگر از سرکردگان داعش

هلاکت 50 تروریست در غرب عراق/ دستگیری یکی دیگر از سرکردگان داعش

نیروهای امنیتی عراق چهار تروریست وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) از جمله سرکرده نظامی این گروه در شمال الرمادی را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الجزیره والبادیه اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق سرکرده نظامی داعش در مناطق شمالی الرمادی را دستگیر کردند. همچنین یک یگان دیگر از نیروهای امنیتی، سه تروریست دیگر را در غرب الرمادی دستگیر کردند، در این عملیات، یک انبار سلاح و مواد منفجره هم کشف شد.

پایگاه خبری الغدپرس به نقل از این منبع نوشت نیروهای ویژه فرماندهی عملیات الانبار توانستند شامگاه شنبه، سرکرده نظامی داعش و مسئول این گروه تروریستی در مناطق الحامضیه و جویبه در شمال الرمادی را دستگیر کنند که این عملیات با تکیه بر اطلاعات دقیق انجام شد.

این منبع افزود همچنین در عملیات جستجو در منطقه سعیده در شهرستان القائم در غرب الرمادی، سه تروریست داعش پس از درگیری با نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، ارتش عراق اعلام کرده است که در عملیات نظامی ارتش در غرب این کشور، 50 تروریست داعش به هلاکت رسیده اند.

فرماندهی عملیات مشترک الجزیره و البادیه روز شنبه از کشته شدن 21 تروریست داعش در درگیریهای مسلحانه با نیروهای امنیتی در فلوجه خبر داده بود.

نیروهای امنیتی عراق تا کنون شمار زیادی از تروریستهای تکفیری مسلح از جمله شماری از سرکردگان القاعده را در عملیات پاکسازی الانبار ودیگر مناطق به هلاکت رسانده اند.

منابع عراقی همچنین از آماده شدن ارتش برای ورود به فلوجه به منظور پاکسازی کامل این شهر از وجود تروریستهای تکفیری خبر داده اند.

شبکه الفرات هم از کشته شدن شش تروریست و زخمی شدن چهار نفر دیگر و انهدام سه خودرو آنها در جریان درگیریهایی که در منطقه المحاسنه رخ داد، خبر داده است.

بر اساس این گزارش، درگیریها میان نیروهای امنیتی و گروههای تروریستی در منطقه المحاسنه رخ داد و دو بمب هم در همین مکان کشف و خنثی شد.

فرماندهی عملیات بغداد همچنین از کشته شدن سه تروریست و زخمی شدن چهار نفر دیگر هنگام تلاش برای حمله به نیروهای لشگر 22 و فرار تروریستهای باقی مانده خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی همچنین توانستند شماری از افراد تحت پیگرد بر اساس ماده چهار مبارزه با تروریسم را در مناطق مختلف بغداد طی 24 ساعت گذشته دستگیر کردند

از سوی دیگر نیروهای لشگر 12 به پاکسازی منطقه حمرین از وجود تروریستهای داعش ادامه می دهند.

این در حالی است که ارتش عراق از زخمی شدن یکی از سرکردگان جدید تروریستهای داعش خبر داد که عنوان والی جدید داعش در استان کرکوک را یدک می کشید.
 

کد N96453

وبگردی