آفتاب

احتمال ورود ارتش به خیابان‌های کی‌یف

احتمال ورود ارتش به خیابان‌های کی‌یف

پس از هشدار اخیر ارتش اوکراین در مورد بی ثباتی و بحران در کشور، نگرانی ها در مورد اوج گرفتن تنش ها و مداخله احتمالی نظامیان افزایش یافته است.

 

 

 

خیابان سنگربندی شده "گروشفسکی" منتهی به میدان استقلال کی یف، بی شباهت به صحنه های جنگ نیست. آرسنی یاتسنیوک، رهبر مخالفان اوکراین به مقامات اتحادیه اروپا هشدار داده است که احتمال ورود ارتش به صحنه برای سرکوب مخالفان دولت جدی است.

در میدان استقلال کی یف، مخالفان ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری اوکراین همچنان خواستار استعفای وی هستند و می گویند تا آخر از مواضع خود دفاع خواهند کرد.

آنها همچنین تاکید کرده اند به هر طریقی شده از دستگیری دیمیترو بولاتوف، فعالی که روز پنجشنبه پس از چند روز ناپدیدی پیدا شد، جلوگیری خواهند کرد.

در برابر بیمارستانی که آقای بولاتوف بستری است، تاراس چورنویل، نماینده سابق پارلمان اوکراین می گوید: «شب گذشته، ابتدا کمی نگران شدیم چرا که چند خودروی پلیس در اطراف دیدیم و تعدای افسر پلیس به اینجا آمدند و تلاش کردند وارد ساختمان شوند اما افراد ما مانع ورود آنها شدند و سپس همه چیز آرام بود.»

پلیس اوکراین نام دیمیترو بولاتوف را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

آقای بولاتوف می گوید توسط افرادی که لهجه روسی داشتند، به مدت ۹ روز ربوده، شکنجه و به صلیب کشیده شده است اما مقامات پلیس اوکراین گفته اند ممکن است این ماجرا کاملا ساختگی و برای دامن زدن به اعتراضات باشد.

یورونیوز

52261

کد N96432

وبگردی