آفتاب

پوشش مراقبت های بهداشتی اولیه در دستور کار شورای راهبردی سلامت

پوشش مراقبت های بهداشتی اولیه در دستور کار شورای راهبردی سلامت

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش مراقبت های بهداشتی اولیه در کلانشهرها و حاشیه شهرها در دستور کار شورای راهبردی سلامت شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، «محمد حاجی آقاجانی» افزود: شهرداری تهران دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد پوشش مراقبت های اولیه بهداشتی در سطح شهر تهران است.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی اولیه اکنون در شهرها برخلاف روستاها به صورت مراجعه به منازل صورت نمی گیرد و شهروندان با مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی خدمات اولیه بهداشتی و سایر آموزش های بهداشتی را دریافت می کنند.

حاجی آقاجانی افزود: با استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران می توان خدمات بهداشتی اولیه را در شهرها بویژه حاشیه شهرها که دارای معضلات زیادی هستند، گسترش داد.

وی به برگزاری نشست اخیر وزیر بهداشت با شهردار تهران و مدیران و مسوولان وزارت بهداشت و شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این نشست تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران تصویب و مقرر شد از ظرفیت های شهرداری برای گسترش مراقبت های بهداشتی اولیه استفاده شود.

حاجی آقاجانی ادامه داد: درنخستین جلسه شورای راهبردی سلامت شهر تهران، سیاستگذاری ها در زمینه نوع ارائه خدمات بهداشت در سطح شهر تهران به شکل همکاری فی ما بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران تدوین و اجرایی خواهد شد تا جمعیت ساکن در شهر تهران به طور گسترده ای از مراقبت های اولیه بهداشتی برخوردار شوند.

عضو شورای راهبردی سلامت شهر تهران خاطرنشان کرد: ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی می تواند شاخص های بهداشتی را در حاشیه کلان شهرها ارتقا دهد.

اجتمام(1) ** 9188 ** 1071
کد N96375

وبگردی