آفتاب

ادامه روند نزولی محبوبیت رئیس جمهور فرانسه

ادامه روند نزولی محبوبیت رئیس جمهور فرانسه

نتایج تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهور اولاند پس از افشای رابطه غیر اخلاقی وی با یک هنرپیشه زن با کاهش بیشتری روبرو شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از  تسنیم؛ جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه آیفوپ حاکی از آن است که بیش از 84 درصد مردم فرانسه ار عملکرد فرانسوا اولاند رئیس جمهور رضایت ندارند و افشای رابطه غیر اخلاقی وی با هنرپیشه زن نیز تاثیر منفی زیادی بر افت شدید محبوبیتش داشته است.
بر اساس این گزارش پس از افشای رابطه اولاند با این هنرپیشه در یک نشریه فرانسوی که در قالب یک گزارش ویژه 7 صفحه ای منتشر شد، اولاند جدایی خود از معشوقه اش را پس از 7 سال تایید کرده است. عامل مهم دیگری که در کاهش شدید محبوبیت اولاند نقش داشته افزایش چشمگیر نرخ بیکاری در ماه های اخیر بوده است. وضعیت بیکاری در فرانسه به بدترین حالت خود در سال های اخیر رسیده و بیش از 3/2 میلیون فرانسوی اکنون بیکار بوده و دنبال یافتن شغل هستند.
اولاند پس از به قدرت رسیدن در ماه می 2012 میلادی قول داد تا اصلاحاتی را در زمینه سیاست های اقتصادی و سیاست خارجی اعمال کند. نظرسنجی موسسه بی وی ای نیز نشان داد که تنها 26 درصد مردم فرانسه نظر مثبتی نسبت به اولاند و عملکرد وی دارند. این نخستین بار در تاریخ نظرسنجی های این موسسه بود که میزان محبوبیت یک رئیس جمهور فرانسه به کمتر از 30 درصد رسیده است.محبوبیت اولاند حتی از نیکولای سارکوزی نیز کمتر شده است. محبوبیت سارکوزی در دوران بحران اقتصادی فرانسه به 30 درصد رسیده بود.
کد N96367

وبگردی