آفتاب
روزنامه ینی مساژ ترکیه :

غربی ها قصد تکرار سناریوی عراق در مورد ترکیه را دارند

غربی ها قصد تکرار سناریوی عراق در مورد ترکیه را دارند

آنکارا- روزنامه ˈینی مساژˈ چاپ ترکیه امروز یکشنبه در مطلبی نوشت: کشورهای غربی قصد تکرار سناریوی عراق در مورد ترکیه را دارند.

به گزارش ایرنا ، این روزنامه با عنوان اینکه حمایت آشکار دولت آنکارا از شورشیان سوری هر روز موجب دردسری جدید برای ترکیه می شود، نوشت: ادعاهای مربوط به وجود پایگاه های آموزش نیروهای سازمان تروریستی القاعده در ترکیه نیز از ادعاهای دردسر ساز برای آنکارا خواهد بود.

ینی مساژ با عنوان اینکه سناریویی که در سال های پیش در مورد عراق پس از حمله این کشور به کویت اجرا شده بود و وضعیت فعلی عراق را رقم زده است، این بار برای ترکیه اجرا می شود.

به نوشته این روزنامه همه روزه اخباری از کشف سلاح و مهمات به مقصد سوریه و آموزش نیروهای القاعده در خاک ترکیه منتشر می شود که حاکی از آن است که عناصر سازمان تروریستی القاعده سه پایگاه آموزش نیرو در خاک ترکیه در مناطق ˈ کارامان، عثمانیه و شانلی عرفاˈ دارند و نیروهای القاعده مستقر در سوریه با استفاده از خاک ترکیه به کشورهای اروپایی عزیمت می کنند.

ینی مساژ با اشاره به رد ادعای یاد شده از سوی وزارت خارجه ترکیه نوشت: دیروز نیز حزب جمهوریخواه خلق با تقدیم سووالی به مجلس ملی ترکیه خواستار توضیح نخست وزیر ترکیه در مورد ادعاهای وجود پایگاه القاعده در منطقه بولو شد.

ینی مساژ با اشاره به اینکه ˈحیدر باشˈ رهبر حزب ˈ ترکیه مستقلˈ سالها قبل اعلام کرده بود که هدف اصلی طرحهای خاورمیانه بزرگ و بهار عربی، ترکیه است نوشت: باش پیش از این و در مصاحبه با مجله ˈاورگوتˈ گفته بود هدف اصلی از بازی غربی ها در مداخله به عراق ، ترکیه است .

به نوشته ینی مساژ، غربی ها که در ابتدای رخدادهای سوریه، در کنار ترکیه جای گرفته و به ترکیه جرات و جسارت برای مداخله در سوریه را دادند در مرحله بعدی خود را کنار کشیده و ترکیه را به حمایت از القاعده متهم کردند و ترکیه می باید بدون از دست دادن زمان، تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کند، چرا که اگر زمان بگذرد امکان اینکه ترکیه بتواند نام خود را به عنوان حامی القاعده و سازمانهای تروریستی پاک کند وجود نخواهد داشت.

خاورم**2012** 230 **1515
کد N96255

وبگردی