آفتاب

‌دریاچه طبیعی "نئور" اردبیل جان تازه‌ی می‌گیرد

‌دریاچه طبیعی "نئور" اردبیل جان تازه‌ی می‌گیرد

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دریاچه طبیعی نئور اردبیل که دارای توانمندی‌های متعدد طبیعی و زیست محیطی است، باید احیاء شده و مشکلات آن برطرف شود.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دریاچه طبیعی نئور اردبیل که دارای توانمندی‌های متعدد طبیعی و زیست محیطی است، باید احیاء شده و مشکلات آن برطرف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از حفاظت محیط زیست استان اردبیل‌، سیدرضا موسوی در آستانه روز تالاب‌ها و اکوسیستم‌های آبی کشور در جمع تلاشگران عرصه محیط زیست تصریح کرد: دریاچه نئور می‌تواند به نقطه آرامش بخش مسافران و گردشکران تبدیل شود که در این رابطه ما در کنار احیای دریاچه نئور سعیمان بر این است تا فضاهای طبیعی و مناسب این منطقه را بدون دخالت در محیط‌های زیست حیوانات و پرندگان فضای مفرح و شاد برای حضور گردشگران تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: مردم استان اردبیل نئور را با آبزیان و ماهیان شاخص و ممتاز آن قزل‌آلا می‌شناسند که به دلیل برخی غفلت‌ها در گذشته این دریاچه رو به زوال و نابودی گذاشته شده که سعی بر این است تا با کارهای اساسی و به موقع از مرگ این دریاچه و اکوسیستم واقعی جلوگیری کنیم و به این تالاب جان تازه‌ای ببخشیم.

موسوی افزود: در کنار دریاچه نئور سعی و تلاش ما بر این است تا دریاچه شورابیل را نیز که از چشم اندازهای زیبای اردبیل است، در حوزه زیباسازی و پاکسازی مورد توجه قرار دهیم که قرار است ‌در روز جهانی تالاب‌ها در دفاع از طبیعت و موهبت خدادادی در این منطقه زنجیره انسانی شکل گرفته و با شرکت همیاران و علاقمندان محیط زیست بیشتر در روشنگری افکار عمومی برای صیانت از این تالاب اقدام کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل از افتتاح دبیر خانه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان اردیبل خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا دریاچه‌ها و تالاب‌های این استان ‌مانند بسیاری از نمونه‌های مشابه در معرض نابودی و شمار نفس قرار نگیرند و بهتر از گذشته به حیات خود ادامه دهند.

وی وجود این تالاب‌ها را در ایجاد شرایط مطلوب زندگی هموطنان مهم و ارزشمند برشمرد و افزود: قرار شده است برای صیانت از این دریاچه‌ها و تالاب‌ها برنامه‌ای مدون در سطح استان هدف‌گذاری شود.

موسوی وجود این مجموعه‌ها را در تنظیم آب‌های زیرزمینی، کاهش از آسیب‌های شکار و صید بی رویه، حفظ تعادل محیط‌های طبیعی و منابع ارزشمند در ورود دام‌ها و تعادل بخشی در این حوزه بسیار ضروری و حیاتی برشمرد.

‌دریاچه نئور

انتهای پیام

کد N96200

وبگردی