آفتاب

دبیرکل ناتو: روابط با روسیه اولویت ماست

دبیرکل ناتو: روابط با روسیه اولویت ماست

ایسنا نوشت:

دبیرکل ناتو امروز (شنبه) در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد، توسعه روابط با روسیه اولویت اصلی ناتوست "اما ما از تمام این همکاری بالقوه استفاده نمی‌کنیم."

به گزارش صدای روسیه، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو گفت: روابط با روسیه از اولویت‌های مهم و کلیدی ناتو است. اما امروزه ما از این رابطه بالقوه به صورت مطلوب استفاده نمی‌کنیم. ما جایگاه واضحی داریم؛ خواه این یک رابطه و همکاری سرد و رسمی باشد خواه یک تمایل به سمت ایجاد رابطه‌ای استراتژیک.

راسموسن افزود: همچنان مسائل مورد مناقشه‌ای میان ائتلاف و مسکو وجود دارد.

وی همچنین با اعلام نگرانی خود درباره استقرار موشک‌های اسکندر در نزدیکی کالیننگراد روسیه، گفت: ما باید از تهدید کردن یکدیگر امتناع کنیم. در روابط استراتژیک ما نباید حرفی از اسلحه باشد. روسیه و ناتو باید درباره استقرار سیستم دفاع موشکی ناتو در اروپا به توافق برسند.

دبیرکل ناتو در ادامه گفت: ما می‌دانیم که مسکو نگران این است که این سیستم ممکن است سیستم بازدارنده‌اش را تضعیف کند. من همچنین از روسیه می‌خواهم تا درباره مساله نیروهای مسلح مورد مناقشه به گفت‌وگو بپردازد. روسیه اعلام کرده که هیچگاه بار دیگر به معاهده کنوانسیون نیروهای مسلح در اروپا عمل نمی‌کند. ما باید در این باره به گفت‌وگو بپردازیم.

 26149

کد N96159

وبگردی